Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portforwarding på Airport Express?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 15:23

Hej!

Mitt WoW säger att jag ligger bakom en firewall eller router som hindrar. Den föreslår portforwarding så att update-downloadern kan tanka fortare.

Hur ska jag göra detta? jag begriper mig inte på sådant.

Det gör du i programmet Airport Admin Utility som finns i Application-> Utilities.

Dubbelklicka på din basstation (i programmet dvs) och sen går du till fliken Port Mapping.

Där fyller man i porten som ska öppnas i Public Port, datorns ip-nummer i fältet Private IP Adress. Sen fyller jag i samma port i Private Port som i Public Port.

Vet inte om detta är precis som det är tänkt att göras men det har funkat för mig iaf.

Ursprungligen av Rickard A:

Vet inte om detta är precis som det är tänkt att göras men det har funkat för mig iaf.

Det är nog precis så det är tänkt att göras Har ingen erfarenhet av APE i och för sig, men å andra sidan är det exakt på det sättet man vidarebefodrar portar i "vanliga" routers (Netgear, D-Link m fl). Skillnaden är bara att där kallas det port forwarding istället för port mapping.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-04-22 18:17
1
Bevaka tråden