Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur varm ska MBP bli egentligen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur varm skall/får en macbook pro va egentligen?

kan ni ha den i knäet en längre tid eller hur funkar det?
är det stor skillnad med/utan adaptern ikopplad?

apple har sagt till vissa i usa att den inte skall bli så pass varm som den är...

Jag kan bekräfta att Macbooken bli VARM, speciellt på undersidan i mitten. Den går att ha i knät, själv tycker jag dock att det inte är skönt att ha ett element i knäet, om jag inte fryser dvs. Om det är skillnad med eller adaptern kan jag inte avgöra då jag alltid kör på "bättre strömbesparing" när jag inte använder adaptern. I "bättre strömbesparing-läget" så blir den inte lika varm upplever jag.

Ursprungligen av +Pine+:

apple har sagt till vissa i usa att den inte skall bli så pass varm som den är...

Nja, vissa säger att Apple sagt till dem att den inte ska bli så varm som den är. Det är en stooor skillnad. De citat som flödar säger att Apple sagt att datorn blir så varm så man bränner sig på den ska man ta den till ett serviceställe och få den undersökt. Och vad annat kan de säga? Man har inte gjort några specifika uttalanden om att den får bli max X antal grader varm och lär aldrig göra det heller.

min blir RIKTIGT varm undertill... kan inte ha den i knäet med adaptern i efter ett tag.

får kanske ringa apple och höra... suck

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-08 15:09

Tycker både min Macbook och mina Powerbook 12" blir oskönt varma att ha i knäet. Jag brukar använda en fin bricka som underlägg, fungerar klockrent!

bara det att den är riktigt varm uppe på också, speciellt vänstra speakern och ovanför f-knapparna.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-08 19:15

Tycker min är rätt humant tempererad. Inga problem att ha i knät här inte. När den laddas blir batteriet och partiet runt om lite varmare. Mätte luften som kommer upp bakom f-tangenterna till lite under 40C.

Min hade varit perfekt om det inte var för missljudet och det defekta tangetbordet (vissa tangenter är sneda/skeva/intryckta).

1
Bevaka tråden