Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Airport Extreme-kort har svag kontakt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte ett Airport Extreme-kort igår och stoppade in i min iMac G5. Till detta anslöt jag en AirPort Express-basstation jag fått ta över av en kompis (vet ej hur gammal den är, eller hur välanvänd, men den har varit på ett kontor med ca 6 datorer innan den kom hit).

Problemet är att datorn och basstaionen inte får nån vidare kontakt med varann. Jag hade förstås tänkt mig att kunna sitta i hela lägenheten men jag måste ha datorn i samma rum som basstationen och modemet (det är ett kabelmodem, UPC.s bredband) för att kunna använda den trådlösa uppkopplingen. Det är nu cirka 5 meter mellan basstation och dator och det är vad den klarar, tydligen – symbolen i datorn är då endast halvfull, dessutom. Vi har iofs en gammal lägenhet med mycket väggar och möbler – ingen öppen planlösning – men SÅ svagt ska det väl ändå inte vara?

Nån som vet ifall AirPort Extreme-basstationen är kraftfullare? Eller som har några andra tips på hur jag kan få det att funka? Är det vanligt att basstationerna tappar kraft efter ett tag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-07 10:36

Kolla på den här:
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e922668&ReferId=3
Fungerar utmärkt och till ett bra pris också!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-07 10:47

Det låter som om du inte fått i AP-kortet ordentligt i datorn. På iBookarna ska det tryckas ordentligt hårt. Är du säker på att du fick i kortet rätt?

Tack för tipsen, ska genast kolla kortet. Tror iofs att det sitter som det ska, men det skadar itne att kolla. Min polare som gett mig basstationen säger att den varit utsatt för många strömavbrott och gissar att det kanske kan ha försämrat prestandan, men who knows...

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-04-07 21:10

Jag hade precis samma problem när jag hade installerat nytt minne i min iBook, då man måste dra ur sladden till kortet, och det var just problemet. Iaf på iBook så måste man trycka ganska mycket hårdare än vad man tror, och det är inne när _hela_ kontakten är inne. Efter det blev signalen superb.

1
Bevaka tråden