Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson trådlöst via D-Link-printserver, fungerar det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ett trådlöst Netgear-nätverk som jag hade tänkt koppla en Epson Photo 1290-skrivare till. Hade då tänkt koppla trådlöst via en D-link DP-G310 printerserver.

Fungerar detta tror ni? Printerservern är inköpt hos Inet och säljaren sa nåt om att man måste ställa in skrivardrivrutinen i "envägskommunikation" eller nåt liknande för att få den att fungera trådlöst.

Hur gör man detta? Och har någon av er fått liknande konfigurationer att fungera?

Har Mac OS 10.3.9 och senaste Epson-drivisen installerad.

Anledningen till frågan är att jag inte kan öppna paketet utan att förlora "öppet köp" om det nu inte skulle funka.

Tack på förhand/A

Allvarligt, ingen som har erfarenheter av liknande konfigurationer med trådlös printerserver?

Den erfarenhet av D-links skrivar-servrar tillsammans med OS X som jag har är inget trevligt. Har aldrig fått det att fungera eftersom mjukvaran som printservern behöver på klienten bara finns till windows.

Har för mig att US Robotics har en trådlös printerserver som ska fungera med OS X men jag har inte provat den själv.

Kan väl säga att D-link inte är något speciellt bra alternativ när man kör mac (inte PC heller) men det är min högst personliga åsikt...

/Olof

Ursprungligen av xerxes42:

[...]Kan väl säga att D-link inte är något speciellt bra alternativ när man kör mac (inte PC heller) men det är min högst personliga åsikt...

Haha! Jag ska vara försiktig...:D

Jag har en DP-G310 och den fungerar utmärkt. Har den kopplad till en
Mac mini som jag har som mediacenter.
Du går bara in via webläsaren som vanligt fast det är ett annat ip-nummer än vanligt.
192.168.0.10 Sedan är det bara att följa instruktionerna.

/Roffe

Nice!

Jag har en DP-G310 som vägrar att prata med min Samsung färglaser CLP-650N.

Jag har iMac via Airport OSX 10.4.8, Netgear ADSL/router/trådlöst DG834G samt DP-G310. Jag har inga problem med att prata med printservern, även trådlöst men den vägra att prata med skrivaren. Den konstaterar att den är online åtminstone.

Hur gjorde du? Skrivarmodell? Kommunikationssätt?

1
Bevaka tråden