Apple Stores på Manhattan

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag åker till New York på fredag och det skulle vara väldigt intressant att besöka någon riktigt stor Apple Store, jag antar att det finns någon sådan på Manhattan och min fråga är vilken som är störst, var den ligger och om den har någon hemsida.

Tacksam för hjälp, jag åker snart...

Mvh
Fredrik

På Prince street ligger en Apple store, kanontrevlig! (å andra sidan den enda jag varit till så jag har inget att jämföra med).

edit, letade rätt på kartan åt dig http://www.apple.com/retail/soho/map/

Apple Store Soho är störst förnuvarande.

I slutet av maj öppnar Apple Store Manhattan och den kommer att bli större och vara öppen 24/7.

Apple Store SoHo=Apple Store på Prince street (så du slipper leta efter två )

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 21:35
Ursprungligen av akerstrom:

Apple Store SoHo=Apple Store på Prince street (så du slipper leta efter två )

Den var en besvikelse för mig. Den var dessutom inte allt för lätt att hitta. Är inte vidare förtjust i Apple Store Retail eftersom det är hart när omöjligt att komma fram till en demo eftersom folk står och läser mail, surfar eller laddar hem musik på burkarna.

Ursprungligen av bossep:

Den var en besvikelse för mig. Den var dessutom inte allt för lätt att hitta. Är inte vidare förtjust i Apple Store Retail eftersom det är hart när omöjligt att komma fram till en demo eftersom folk står och läser mail, surfar eller laddar hem musik på burkarna.

De har ganska många burkar framme, jag har inte haft några som helst problem att komma fram till det jag velat testa de gånger jag varit där. Och det är inte särskilt svårt att hitta heller, i värsta fall kan du väl ta en taxi, det kostar inte många dollar.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 21:50
Ursprungligen av akerstrom:

De har ganska många burkar framme, jag har inte haft några som helst problem att komma fram till det jag velat testa de gånger jag varit där. Och det är inte särskilt svårt att hitta heller, i värsta fall kan du väl ta en taxi, det kostar inte många dollar.

Jag var där kanhända vid fel tillfälle? I London är det alltid trångt, t o m kö vid öppningsdags.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 22:03

Sverige är världens Apple Store-tätaste (eller jämförbart) land i hela världen om man jämför per capita. Den totala försäljningen av iPod jämfört med resten av värdlen här ligger runt 1 promille.
Om det var lika tätt med Apple-butiker i Paris eller New York så skulle det ligga en i vartannat kvarter.

Tack så mycket!

Hur funkar det med alla dessa olika workshops de har, kostar de pengar eller gäller det bara att komma i tid för att få en plats? Jag är huvudsakligen intresserad av Aperture-workshopsen för att se om det är något att ha.

mvh
Fredrik

Workshops är väl alltid gratis. I alla fall de som är inne i Apple Store, då man sitter mitt i butiken. Kom i god tid, de gånger jag har sett att det är någon demo så har det varit mycket folk. Även om det är fult på stolarna kan man alltid stå runt om eller bakom..

Jag tyckte New York-butiken var klart häftig, har varit i två andra, Miami och Minneapolis, bägge två var av den något mindre sorten, bara en våning.

Klart värt ett besök om man aldrig varit där. Var lite svår att hitta, tycker jag också. Ta en taxi, rekomenderas.

/Thomas

ps. Se till att ha pengar, alltid något som man vill köpa där. ds.

Ursprungligen av J Thomas E:

ps. Se till att ha pengar, alltid något som man vill köpa där. ds.

Det är det som är problemet, jag köpte just en MBP och min ekonomiska situation är något ansträngd just nu, men det ordnar sig; livet blir mer spännande när man lever med minus på kontot.

Tack för svaret btw

1
Bevaka tråden