Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiskt AirPort-nätverk!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat få upp ett AirPort-nätverk i min lista över tillgängliga trådlösa nätverk. Jag ser flera olika men de alla är skyddade utom detta. Det lustiga är att jag har full signalstyrka. Om jag ansluter till detta nätverk får jag en skum (kan ej mycket om närverk) IP-adress. Säger denna (10.0.1.1) er någonting?? Jag har skyddat mitt eget med WPA personal, MAC-lås och dolt SSID... så jag hoppas verkligen inte det är mitt nätverk som poppat upp. Vad ska jag göra? Vems är nätverket med den skumma IP-adressen? Och hur blir jag av med det i min lista?

  • Medlem
  • 2006-04-01 15:38

10.0.1.1 kan vara vilken router som helst. Min Airport Graphite har den adressen inåt.

Så du tror att det är någon annans AirPort basstation? Nätverket heter ju faktiskt Apple Network XXXXXX...
Vill du utveckla det där med den där IP-adressen. Jag är inte så slipad på sånt... jag trodde routers hade 192.168... osv... äh jag vet inte

Det finns tre subadress-områden för interna nätverk:
10.0.1.XXX
172.16.1.XXX
192.168.1.XXX
Alla tre går att använda på Airport.

Om du har inställt så du återansluter automatiskt till ditt eget nätverk behöver du ju inte bry dig om att det finns fler som är tillgängliga.

OK... tack för svaren. Nu förstår jag lite bättre och kan pusta ut

1
Bevaka tråden