TvMini (eyetv) hittar inga kanaler förutom boxer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får bara in en encrypted Boxerkanal och inga fria kanaler! Ligger de inte på samma frekvens alla kanaler!?
Gör jag nåt fel?! Eller måste jag installera min feta takantenn?!

marcus :m

• Oregistrerad
  • 2006-04-01 00:15

Använder du en rejäl antenn? . Den som följer med är ett skämt som du kan slänga!

Kanalerna ligger utspridda på fyra (i vissa fall fem) frekvenser. Bara för att du har bra mottagning på en frekvens betyder det inte att du automatiskt har bra mottagning på de andra frekvenserna tyvärr
Testa tillfälligt med din feta takantenn och se om du hittar alla kanaler då. När du väl har alla kanaler i listan är det mycket lättare att hitta en bra placering för den lilla antennen, du bara byter ju till svt och flyttar runt antennen tills bilden kommer fram.
Lyckas du inte hitta en bra placering för den lilla antennen får du köra på den stora...

Okej jag fattar jag provade och söka med andra länder som inställning då hittade den mycket mera kanaler och även då tv4...Måste nog plugga in den stora antennen men att jag tänkte prova om det funkade innan jag tar med mig allt till sommarstugan. Tack för svaren...
marcus :m

1
Bevaka tråden