ljudlös powerbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag laddade just ner en eko-sändning från radions P1. När jag skulle spela upp den dök en skylt med följande text upp:
"Cannot open audio device. Another application might be using it". På dialogrutan sitter en 'Help'-knapp och trycker man den kommer man till en supportsida hos Real.com som säger att programmet behöver ha tillgång till ljudkortet och att förmodligen har man ett annat ljudprogram igång som gör anspråk på samma resurser.

Jag har inget annat ljudprogram igång, jag har reparerat behörigheter, startat om, zappat PRAM och startat om igen etc

Någon som stött på nått liknande?

Alltså någonting har gått snett. Nu kan jag inte spela upp streamad musik från flashspelare på nätet och jag får heller inget ljud från StarCraft. Vad tusan kan det vara?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-31 20:22
Ursprungligen av David Slättne:

Alltså någonting har gått snett. Nu kan jag inte spela upp streamad musik från flashspelare på nätet och jag får heller inget ljud från StarCraft. Vad tusan kan det vara?

Om du har ljud ut från iTunes m m så måste det vara nåt mjukvarufel.
Hur tar du ut ljudet? Via externa högtalare eller med det som är inbyggt?

Ursprungligen av Baron:

Har du ljud alls?

Ja iTunes, Quicktime och Soundtrackpro funkar fint

Ursprungligen av Picasso:

Kan det vara tjall på själva ljudkortet kanske.....

Ja det är långt mer än jag vet. Den här maskinen powerbook 15" 1.67ghz har ju haft problem med ljudet men det fixades ju i senaste Tigeruppgraderingen.

Ursprungligen av Konrad:

Om du har ljud ut från iTunes m m så måste det vara nåt mjukvarufel.
Hur tar du ut ljudet? Via externa högtalare eller med det som är inbyggt?

Jag har bara testat med högtalarna än så länge... Men nu testar jag med hörlurarna och se nu kommer ljudet! Och det kommer nu även i högtalarna.
Märkligt! Det här förstår jag verkligen inte. Vi får se hur länge det håller. Tack för engagemanget! Helg på er!

• Medlem
  • 2006-03-31 20:09

Har du ljud alls?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-31 20:12

Kan det vara tjall på själva ljudkortet kanske.....

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-31 22:06

Helg på dig själv! Då skiter vi att skriva nåt mer här förrän tills på måndag.

1
Bevaka tråden