Sommartid

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 21:53

Jag hade "upptäck sommartid automatiskt" inställt i "Inställningar - Redigera alternativ - Inställningar för datum & tid - Tidszon" men det hjälpte inte. Tiderna som visades i forumet var normaltid (det finns inget sådant som 'vintertid' )

När jag ändrat till "DST-anpassning är alltid påslaget" så är tiderna korrekta.

Fungerar för mig, är du säker på att du hade rätt tidszon inställd?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-31 18:12

Jepp, Stockholm etc.

Jag aer i Singapore och kan upplysa om att 99mac's klocka foer Singapore-tid inte staemmer heller. Haer finns inget som heter vintertid och just nu ligger vi 6 timmar foere sverige, men i forumet saa dyker inlaeggen upp som att vi ligger 7 timmar foere.

Edit: Testade DST-intstaellningen, men den fungerade inte heller. 99mac haevdar att Singaporetid aer GMT+8 timmar, jag haevdar att detta staemmer enbart paa vintertid, annars aer vi i GMT+7 timmar. Aer inte sommartid "default" i vaerlden, och att det bara aer vi konstiga maenniskor i norr som aendrar tiden paa vintern?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-05 12:18

Nej, normaltid (vintertid) är det normala. Singapore är UTC+8. Alltid. Och det finns konstiga människor i söder som också praktiserar sommartid, till exempel australierna.

Edit: Förtydligande: Singapore kör alltid normaltid. Island kör inte sommartid trots att de de ligger på samma breddgradder som Sverige.

1
Bevaka tråden