23" till Cube?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 19:44

Hej
Är det någon som vet om det går att använda en 23" Cinema Display med ADC från Apple (den genomskinliga) tillsammans med en Cube? ADC kontakten finns ju och min 22" fungerar utmärkt men inte de två 23" som jag testat med.
Jag har båda sorters original-grafikkort (16 och 23 MB) som Apple sålt Cuben med men inget av dem ger bild på dessa 23". Den ena visade en gång den grå äpplesidan som först kommer när man startar men sedan kommer det inget mer...

Är det någon som VET säkert hur det ligger till så är jag mycket tacksam kommentarer!

• Oregistrerad
  • 2006-03-29 21:43

Jag fick höra att ett finns 2 st olika 32 MB kort till Cuben. ATI Radeon (Rage 6) & Nvidia Geforce 2MX. För att 23" skall fungera måste det sitta ett Nvidia Geforce 2MX kort i vilket jag inte har...

Har någon ett sådant kort över eller några andra tips på uppgradering?..

• Oregistrerad
  • 2006-03-29 21:49

Vi har två avställda Cubar som kört sådana 23"-skärmar du pratar om. Men, vi var tvungna att köpa till specialkort för några tusenlappar till vardera datorn för att orka driva dem - funkade inte med originalgrafiskkorten oavsett MB. Har inte mer info tillgängligt i detta nu (eftersom det var några år sedan vi köpte dessa kort och jag är inte heller på jobbet).

• Oregistrerad
  • 2006-03-30 19:18

uptown! Kan man få köpa dessa avställda maskiner?

• Oregistrerad
  • 2006-03-30 22:05
Ursprungligen av McNuz:

uptown! Kan man få köpa dessa avställda maskiner?

Inte helt omöjligt... Vi har ev. en plan för dem, men jag tror inte vi kommer att följa denna.

Släng iväg ett PM till mig i mitten av nästa vecka så ska jag kunna ge besked (försök ge ett bud också så jag vet vad det handlar om, tack)!

1
Bevaka tråden