Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Med Mac i Indien

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Indien är egentligen inget land där man skall ha en Mac.
Det finns mycket lite support, i princip inga butiker och stödet av olika nätleverantörer är obefintligt.

Men en kompis här hade en Powerbook och jag blev mäkta imponerad av design och programvara. Eftersom jag skulle köpa ny dator så blev det en Powerbook G4 12" med max RAM och extra batteri. (Visserligen kom Macbook Pro ut strax efter men men)
Att jag kunde köpa via USA gjorde valet enklare prismässigt.

Är oerhört nöjd med maskinen, studerar här och använder det rätt tungt för ordbehandling mm. Använder fortfarande Office men försöker gå över till Pages mer och mer.

I Indien kan man få GPRS via en operatör som heter AIRTEL, priset är hela 1 Kr per dag för obegränsat användande. Hastigheten är inte snabb men det funkar för surfande. Jag har en Sonyericsson K700i och efter lite letande fan jag att man kan använda T39 v110 bluetooth script för att få det att funka som modem.

Jag har idagarna också beställt en 20.1" monitor och det skall bli mycket spännande att köra systemen ihop. Fläktljud är inget man direkt oroar sig för här i Indien för man har alltid takfläkten å ialla fall.

05-04-22
Man blir allt för sugen på nya saker, chansen kom och jag har köpt en Mac Book Pro. Väntar med spänning tills jag får den.

Nå väl, det var lite (eller mycket) om mig.

Tycker du det är kallt i Sverige

GOTOINDIA

Senast redigerat 2006-04-22 19:18
  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-25 16:11

Namaste!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-25 18:00

Trevligt med en annorlunda presentation. Välkommen!

1
Bevaka tråden