Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webradion kass i Safari

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför funkar inte SVT:s webradio i Safari längre? Nåt jox med Rosetta? Safari verkar inte hitta varesej Windows mediaspelare eller Realplayer. SR:s webradio klagar på att jag inte verkar ha nån av dom installerade. Funkar som vanligt fint med Firefox kan jag tillägga. Funktionen hos FF är dock lite småseg i och med att den inte verkar finnas som Universal Binary. Föredrar helst att använda Safari, en snabb och lätthanterad browser tycker jag.

Realplayer-pluginen är inte anpassad för Intel-mac, och det måste plugins vara om de ska funka med ett program som ÄR intelanpassat. Lösningen är att köra Safari i Rosetta, det gör du genom att välja Safari, Visa info och under "Allmänt" kryssa i "Öppna med Rosetta". Då ska Safari hitta Realplayer pluggen igen.

Tack för hjälpen, nu funkar radion. Men uj vad seg Safari känns i Rosetta-mode!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-24 17:21

Är inte Safari Universal om man har köpt en Intel-Mac?

Ursprungligen av Konrad:

Är inte Safari Universal om man har köpt en Intel-Mac?

Safari är universal, vilket gör den blixtsnabb. Men för att kunna använda plugins som hör till icke-universal program kan man starta en G5-version av Safari. gäller fö. alla universalprogram, att dom kan köras som G5-program för kompatibilitet med gamla pluggar och program.

1
Bevaka tråden