iMac eller Mac Mini

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa en ny maskin till sonen. Valet står mellan en Mac Mini eller en iMac 17". Jag har inte tangentbord eller skärm sen innan.

Det verkar helt totalt meningslöst att köpa en Mac Mini, men jag kanske har missat något. Allt är tuffare och bättre på iMacen, och den kommer med fler grejer. Naturligtvis kostar den mer, men det verkar ändå vara värt att köpa iMacen.

Kommentarer mottages tacksamt!

Är väl just så som du säger, iMacen är bättre, men kostar mer. Det är ju inte så att en Mac mini på något sätt är oduglig som dator, men en iMac har fördelar. Det som avgör, om du nu inte vill ha en iMac bara för att, är väl vad din son ska använda den till.

Hur prisskillnaden landar är ju också en fråga om vad du väljer för tillbehör till Mac minin. Väljer du extra allt är den nog inte ens billigare längre.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-24 10:27

Mitt val hade varit iMacen om jag haft pengarna och inte behövt klara mig undan med ett billigare val.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-24 14:28

Om du hade haft en skärm tycker jag minin hade varit ett alternativ, men som alla säger: köp iMacen.

Vad ska sonen ha den till?

Tja, vad brukar man ha sin dator till? Spela en del (han spelar mycket WoW nu), göra skolarbete etc. Han är 13 år.
Typ.

iMacen är en extremt prisvärd maskin iochmed att den är så komplett. Det får nog bli en sån!
Tack för alla åsikter.

Om han ska spela så är ju inte minin så jätteintressant, så du är på rätt spår!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-24 16:30

iMac helt klart. WoW är riktigt grymt på en iMac (har själv en Intel 20") och grafikkortet på Minin har ju inte fått så värst bra resultat på speltester.

Du skall helt klart köpa en iMac, den är helt undebart bra

Sitter och lirar spel som Postal 2 och UT 2004 på högsta grafik (allt MAX) 1024 i 100 fps

Lägg till så du får minst 1gb ram så äre easy going

1
Bevaka tråden