Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1,83ghz eller 2ghz svårt att välja hjälp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-23 22:23

Tja!

Snart är de dags för mig att lägga min beställning på nya mac book men har svårt att göra mitt val mellan 1,83ghz och 2ghz ska handla med studenrabatt så de är ca 4400kr i skillnad i priset. Jag jobbar jo med Photoshop och lite annat. Jag arbetar även med webbutvecklig. Processor skillanden är så pass lite så de spelar ingen roll och jag kommer ändå stoppa in mer minne i den om jag köper 1,83ghz. Men frågan är behöver man verkligen de extra 128mb på grafikkortet? Hårddisken är ju också skit samma när man ändå har extern så jag hänger mig mest på det med grafikkortet. Va tycker ni man ska satsa på?

Ska du spela så rekommenderas det bättre grafikkortet, annars så spelar det inte så stor roll.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-23 23:08

Jag körde 1,83 varianten. 4400:- är rätt mycket pengar för lite mer minne på grafikkortet, fast det beror ju helt på vad man har för krav. Jag gör inget grafikintensivt så valet var inte så svårt.

Kolla in den här tråden också:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=95361

Satsa hellre på att sätta in mer vanligt RAM i burken. RAM är viktigare för den generella snabbheten i OS:et. Har du råd, då bör du köpa den snabbare hårddisken på 7200 rpm också. Det lär nog göra sitt på hastigheten också.

Men ska du spela så ska du ju så klart ha det bättre grafikkortet, annars klarar du dig bra på den billigare varianten, det är ju fortfarande ett bra gfxkort och en snabb dator.

1
Bevaka tråden