AppleStore och Post/Bankgiro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-22 20:39

Hejsan på er alla!

Hur lång tid kan det ta från att man betalat in sin peng till Applestore via bankgiro till att dom registrerar det? Kan man påskynda denna process genom att till exempel ringa?

/Simon

När jag handlade på AppleStore via PostGirot senast (det är fem år sedan nu) så fick jag ringa flera gånger och till slut faxa in postkvittot på inbetalningen för att någonting skulle hända. Betalningsmottagare för inbetalningen var ett postkontor i Holland. Hela affären kändes liksom trygg och allmänt mysig på något vis

Samma här. Tog skitlång tid innan betalningen registrerades när jag betalade så för 2,5 år sen och jag fick ringa och faxa in kvitton flera gånger. Jag rekomenderar kortbetalning!

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-04-01 19:55

Bg kopplat till holländskt bankkonto

Apples svenska bankgiro är ett så kallat studskonto till ett holländskt bankkonto, och det är först när den holländska banken sänt aviseringen från bankgirot vidare till Apple som de ser att betalningen är inne, tar sådär 4-6 vardagar.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-05-30 15:00

För mig nu senast tog det 6 dagar (varav 4 vardagar).

Efter att ha läst den här tråden blev jag lite orolig, men när jag ringde Apple Store och sa detta fick jag veta att det varit strul tidigare men att det numera inte ska vara det. Och det var det ju inte heller i mitt fall, om man inte räknar den lite långsamma processen.

• Oregistrerad
  • 2006-05-30 15:14

Man ska nig betala med kort omman kan, jag använde bankgiro ellerpostgiro och det tar minst 1vecka och känns inte kul att ha pengarna ute och snurra så länge.

• Oregistrerad
  • 2006-08-09 13:59

För mig gick det jätte fort. Apple hade pengarna nästa dag då jag ringde och frågade dom. Jag betalade in på deras Bankgiro. Fick min iPod hem 7 dagar efter inbetalning då skulle iPoden även graveras.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-08-16 22:23

I mitt bekräftelsemail på mac pro idag:

Hur lång tid tar det?

När du har överfört betalningen, tar det fem till sju arbetsdagar innan banken behandlar betalningen.
Räkna med 3 - 5 veckor för att hantera beställningen.
Räkna med att leveransen tar 3 - 8 arbetsdagar.
Dagarna är arbetsdagar, och tiderna är ungefärliga.

• Medlem
  • 2006-08-24 12:48

När jag beställde min Ipod förförra sommaren så tog det 5 veckor från det att jag skickade in min betalning tills dess att jag hade ipoden i min hand. Detta var vid betalning via bankgiro.

1
Bevaka tråden