1 Prioritet samt ny dator, vad händer egentligen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-22 16:35

Hej!

Vet inte om detta alls platsar in i forumet, men hade bara tänkt dela med mig av hur Apple ibland behandlar sina kunder, och ingen kan idag säga någonting om när min dator kan komma tänkas att skickas. Hur fungerar detta prioritetssystem egentligen?

Ingenting verkar uppenbarligen hända, och tomma löften strävar omkring vilt. Har talat med Apple ett flertal gånger nu, men något konkret svar var svårt att komma fram till.

Frågan är nu vad jag får för svar på följande mail:

Mitt referensnummer: XXXXXXXXX
Mitt namn: Joachim Andersson
Min e-post: -
Min mobiltelefon: -

Hej!

Det är med anledning av min beställning jag kontaktar er. Då jag i denna stund är oerhört missnöjd. Jag gjorde min beställning på en MacBook Pro (2.0GHz) tisdagen den 21 februari. På grund av att min gamla dator gick sönder ett par dagar tidigare bestämde jag mig för att beställa en ny. Jag valde självklart Apple då jag vet att jag alltid får mer för pengarna, även om priset ibland är lite högre. Datorn beställde jag genom CSN-kortet och köpet gick på 22.900:- SEK vilket är en hel del för en studerande 18-åring.

Datorn fick jag dock relativt fort. Måndagen nästa vecka (060227) fick jag mitt leveransmeddelande där det stod att datorn hade skickats. Måndagen (060306) därpå levererades min dator. Datorn fungerade mycket fint, men det var ett flertal saker jag hade börjat ”störa” mig på, då min kompis som beställde sin dator exakt samma dag, ett par minuter innan mig inte hade dessa problem.

Med anledning av mina problem med datorn valde jag att kontakta er, allt gick mycket smidigt och ni lovade att skicka iväg en ny dator direkt. Min beställningsbekräftelse fick jag samma dag. (Dagen jag talade med er om detta var 060314.)

* Flertal döda pixlar efter endast en vecka.
* Touch-paden samt knappen fungerade inget riktigt.
* Knappen trycka ut cd-skiva satt snett och fastnade ett antal gånger.
* Batteriet fungerade inget heller som det skulle.

(Personen jag pratade med om mina problem antecknade alla mina problem, offrade väl nästan 30 minuter åt detta samtal.)

Idag sitter jag här, det har gått över en vecka sedan ni lovade att sätta datorn på Prio.1 och lovade också att datorn skulle skickas samma vecka. Idag har jag ännu inte fått något leveransmeddelande och viktigast av allt, jag har ingen tillgång till dator med de krav MacBook Pro uppföljer. Datorn har ännu inte skickats.

Jag funderar verkligen över huruvida ert Prioritetssystem egentligen fungerar. Det har idag tagit längre tid än när jag beställde datorn från första början. Jag är studerande och är i starkt behov av datorn, som jag idag inte har.

Ni var mycket snabba på att få TNT att hämta min gamla dator, den hämtade dom 060315, alltså en dag efter att jag talat med er. Min nya dator, den tar dock längre tid än när jag beställde från första början.

Jag hoppas verkligen ni förstår mitt problem, och att jag också är grymt irriterad. Jag hoppas verkligen ni kan lösa detta på något vis, för detta kan absolut inte stämma.

Med vänliga hälsningar
Joachim Andersson

• Oregistrerad
  • 2006-03-22 16:59

Min ipod nano 2gb var iväg på lagning i två månader trots dagliga telefonsamtal. Dock fick jag en 4gb som kompensation.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-03-25 23:19

Med tanke på situationen och hur du har blivit behandad vore nog en utskällning över telefon framför ett mail effektivare. Måste du maila iväg klagomålet tycker jag du ska korta ner det ordentligt och vara hårdare i tonen - avsluta till exempel inte med frasen "Med vänliga hälsningar". Som kund bör du åtminstone kräva kompensation för knipan DE har försatt dig i.

I framtiden; kräv alltid att få behålla den gamla datorn till den nya anländer.

1
Bevaka tråden