Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook tror felaktigt att den skriver ut (HP Deskjet 5550)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 21:08

Hej!

Vad ******* är det för ******* fel på min ****** ibook G4???

Blir så ***** arg på skiten nu.

Skulle skriva ut ett ***** papper för att skicka in som ansökan till ett ***** jobb. Börjar lungt med att gå in på Hp´s ***** sida för att ladda ner drivrutinerna till en HP Deskjet 5550. Trycker på download och den sätter igång, men inte *** går det fort nänä. i 0.3kb/sec ska det gå med mitt 24mbit internet. Blir frustrerad. Letar upp drivrutiner på internet som är på nån linux/unix sida där det står att de är till OSX. Laddar ner skiten och installerar. Datorn hittar skrivaren. Trycker på skriv ut. inget händer! Kollar på skrivaren och den säger att inget är i kö och mitt dokument ligger under "klara"!. Jag letar upp orginalskivan och installerar orginaldrivrutinerna. Samma skit. inget händer!
Blir så ***** arg Och nu vill den INTE installera drivrutinerna för datorjävelen är tydligen en Windows-wannabe nu eftersom den har mer och mer på sistone hållt på med att program avslutas oväntat och så vill den **** skicka felrapport. Och allt detta tycks ha kommit efter uppdateringen 10.4.5.

SÅ nu kan jag inte installera min drivruntiner. Ingenting fungerar och jag är så jävla arg för att allting alltid ska sätta sig på tvären för mig!

SKulle inte Mac vara en enkel dator som gör det man begär?? Och stabil skulle den med vara. Ja inte fan stämmer det längre.

Hur ska jag lösa allt detta?
Och ja, jag har slängt ALLT vad "printer" heter som jag kunde hitta via spotlight.

Senast redigerat 2006-03-21 21:23
Ursprungligen av Elajtenworld:

Hej!

Vad FAAAN är det för JÄÄÄVLA fel på min JÄVLA ibook G4???

Blir så jävla arg på skiten nu.

Skulle skriva ut ett jävla papper för att skicka in som ansökan till ett SATANS jobb. Börjar lungt med att gå in på Hp´s SKETNA sida för att ladda ner drivrutinerna till en HP Desk-fucking-jet 5550. Trycker på download och den sätter igång, men inte fan går det fort nänä. i 0.3kb/sec ska det TVUNGET gå med mitt 24mbit internet. Blir frustrerad. Letar upp drivrutiner på internet som är på nån linux/unix sida där det står att de är till OSX. Laddar ner skiten och installerar. Datorn hittar skrivaren. Trycker på skriv ut. INTE ET JÄVLA SKIT händer! Kollar på skrivaren och den säger att inget är i kö och mitt dokument ligger under "klara"!. Jag letar upp orginalskivan och installerar orginaldrivrutinerna. Samma skit. INGET JÄVLA SKIT HÄNDER!
Blir så jävla arg och vill ju inte slå på datorn så jag slår näven i armstödet på min soffa där det givetvis ska sitta hårda spånskivor under skinnet så jag håller på att slå armen av mig.

Och nu vill den INTE installera drivrutinerna för datorjävelen är tydligen en Windows-wannabe nu eftersom den har mer och mer på sistone hållt på med att program avslutas oväntat och så vill den SATAN skicka felrapport. Och allt detta tycks ha kommit efter uppdateringen 10.4.5.

SÅ nu kan jag INTE installera min drivruntiner. Ingenting fungerar och jag är så jävla arg för att ALLTING ALLTID ska sätta sig på tvären för mig!

VAD ÄR DET HÄR FÖR JÄVLA SKIT EGENTLIGEN?? SKulle inte Mac vara en enkel dator som gör det man begär?? Och stabil skulle den med vara. Ja inte fan stämmer det längre.

Hur fan ska jag lösa allt detta? Giter INTE installera om SKITEN igen.

Och ja, jag har slängt ALLT vad "printer" heter som jag kunde hitta via spotlight.

Ursäkta språket men nu har fan bägarjävelen runnit över i kategorin "strulande datorer":mad:

Jag tror allvarligt talat inte att någon orkar sätta sig in i ditt problem med det språkbruket.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 21:23
Ursprungligen av Kristofer:

Jag tror allvarligt talat inte att någon orkar sätta sig in i ditt problem med det språkbruket.

...så....redigerat....

  • Medlem
  • 2006-03-21 21:21

Starta om datorn koppla ur skrivaren och börja från början. Ta bort alla skrivare från skrivarinställningen, och koppla in skrivaren. Leta rätt på rätt drivrutin i skrivarinställningen (antingen HP:s eller Gimpprint) och lägg till den som USB-skrivare. Kolla att du har rätt inställningar när du skriver ut, rätt skrivare vald och rätt papper mm.

Ibland kan det hjälpa att göra saker så basic som möjligt, även om man tror att man redan gjort det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-21 21:32

Att nedladdningen går i 0,3 kb/s beror antagligen på att HPs sida är långsam - kanske pga överbelastning.
Testa att ladda ned den senaste versionen av den officiella drivrutinen - de som följer med på CDn är oftast gamla.

Spotlight hoppar över många filer när den söker. Därför måste man numera (sedan 10.4 alltså) leta upp filer manuellt istället - titta i ~/Bibliotek/Preferences om du letar efter plist-filer att slänga.

En sak som ofta brukar hjälpa mod diverse skrivarproblem är att nollställa utskriftsystemet.
Detta gör du i Skrivarinställning, i menyn med samma namn.

  • Medlem
  • 2006-03-21 21:33

Formulera gärna frågan redan i rubriken. Hoppa helst över alla onödiga skiljetecken. Allra bäst vore det om du toppade med att posta i rätt forum.

Mod

  • Medlem
  • 2006-03-21 21:44

Du är väl inte arg Elajtenwood?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 23:08
Ursprungligen av celle:

Du är väl inte arg Elajtenwood?

nä inte nu längre när jag svurit och skrikit i nån timmes tid.... jag har bestämt mig för att installera om hela datorn då jag i mitt raseri slängde ett antal filer som kanske är viktiga...och jag orkar inte punkt-installera vissa filer...

Jag har samma skrivare...med min pb 1,5 g4 fungerar den bra men med min sambos iB så är den slö som bara tusan

1
Bevaka tråden