Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3com-router - bra eller dålig?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-20 23:25

http://www.3com.com/prod/se_SE_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3CRWE554G72T

Är det någon som har erfarenheter av denna? Just nu kan man köpa den på PcCity med en USB-adapter för 800 spänn. Kan den funka med MacOSX månne?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-20 23:41

Jag har en såndär här, den bara tickar och går... senast hade den varit igång i 70 dagar innan jag startade om den...

Adaptern vet jag däremot inget om.

  • Medlem
  • 2006-03-20 23:52

Kan man göra den till WDS-station? Hur hög är max inhastighet? (Har jag glädje av den om jag har 24 MBit/s adsl?)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-21 12:04
Ursprungligen av Baron:

Kan man göra den till WDS-station? Hur hög är max inhastighet? (Har jag glädje av den om jag har 24 MBit/s adsl?)

WDS stöd finns (eller finns i min, heter TU på slutet den). Mashastighet skulle jag tro ligger på runt 30Mbps, men jag har bara 2Mbit så jag kan inte mäta

Jag har en sådan router hemma, och den fungerar mycket bra - mycket stabilare än den D-Link jag hade tidigare. Vi kör 4 datorer på den, 1 via kabel och 3 trådlöst.

Men kvaliteten är kanske inte så jämn. Det första exemplaret jag fick hem var helt död, men jag fick en ny.

Vi köpte nyligen en likadan router till föreningen. Den första tiden har vi bara kört trådlöst och det har fungerat bra. Men igår skulle vi koppla in fler datorer via kabel, och det fungerade inte alls. Ingen av LAN-portarna verkar fungera. Så vi får nog byta även denna router.

Så mina erfarenheter är att de har ojämn kvalitet, men får man en som fungerar så är den väldigt bra.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-03-21 22:22
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så mina erfarenheter är att de har ojämn kvalitet, men får man en som fungerar så är den väldigt bra.

Vad är det man brukar säga.. en på miljonen :rolleyes:

Nej men ett annat sätt att ta död på 3Com är att rengöra dom tryckluft, funkar iaf på en del superstack.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-03-21 05:47

Ja min erfarenhet at 3Com gör att jag blir förvånad om du kommer dig genom installationen utan att den hängt sig...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-21 07:30

Jag hade en sån, fast modellen utan 'T' på slutet, DHCP-servern och webinterfacet slutade att fungera varannan vecka ungefär. 3Com släppte aldrig någon uppdatering av mjukvaran för att fixa problemet så någon mer 3Com router blir det inte för min del.

1
Bevaka tråden