Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varken batteri eller ström-adapter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2006-03-20 03:40

Hej!

jag brukar ta ut mitt batteri när datorn är i sov-läge, och sedan sätter jag in ström sladden. Jag har hört att PB klarar 3 min utan varken batteri eller ström-adapter. Min fråga är följande: Finns det något litet batteri eller någon kondensator eller liknande i datorn? Och isf, slits inte det batteriet så att den till slut, inte klarar 3 min längre, utan bara ett par sekunder som datorn kan vara utan ström innan den dör?

Hoppas nån kan svara, är tacksam för svar.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-21 19:29

I TiBook sitter det laddbara backupbatterier, jag antar att man löst det med kondensatorer i de nyare PB-modellerna. Batterierna har naturligtvis en begränsad livslängd, men det viktigaste med dem är att inte låta dem tappa laddningen, sjunker spänningen för mycket så går de inte att ladda upp igen. Detta kan hända om man inte använder sin TiBook på några månader. Kondensatorer har en betydligt längre livslängd och tar inte skada av att laddas ur helt.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2006-03-21 22:28

Tack så mkt

Men... tar jag ut batteriet ur min powerbook när den är i vila så dör den på en gång (powerbook g4, 12' 867Mhz)?

Ursprungligen av ztaafen:

Men... tar jag ut batteriet ur min powerbook när den är i vila så dör den på en gång (powerbook g4, 12' 867Mhz)?

Men så är det ingen TiBook heller. Det är en AluBook. Två helt olika datorer.

Å, jag hajade inte att det var en TiBook som det gällde. Sorry.

Ursprungligen av ztaafen:

Å, jag hajade inte att det var en TiBook som det gällde. Sorry.

Inget att vara ledsen över.

1
Bevaka tråden