Problem med DVD bränning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 01:31

Hej
Har en PB 12" 1,33 MHz med superdrive, kör Tiger.
Har försökt bränna ut lite blandat filmer och annat bös på DVD för att göra lite plats på HDn men efter tre st pajade skivor har jag gett upp. Hade TDK skivor som jag tidigare brännt med utan problem.

Först gjorde jag en "burn folder" och gjorde två försök med den. Brännarn bränner (ser det också på skivorna när jag fått ut dem) men i slutet så får jag antingen upp ett felmeddelande som säger att det inte går att få kontakt med brännarn eller så blir inte skivan tillförlitlig när den checkas i slutet. Den första som jag försökte med fastnade i brännarn så jag var tvungen att stänga av och starta upp med pekplattsknappen nedtryckt för att få ut den. Sen testade jag genom att bara dra och droppa de mapparn jag skulle bränna på den tomma skivan på skrivbordet. Samma resultat...
Ingen av de tre skivorna jag har brännt har dykt upp i findern när jag satt i dem igen. De är "osynliga".

Någon som varit med om något liknande och lyckats lösa det? Andra idéer? Tacksam för alla tips.

//Fabian

• Medlem
  • Lund
  • 2006-03-19 10:41

Låter som om du försöker bränna i för hög hastighet... kör du Toast eller Apples inbyggda ?

• Oregistrerad
  • 2006-03-19 11:37

Apples inbyggda. Kör precis som jag alltid gjort tidigare, (max på min superdrive =2X hastighet) och då har det fungerat. Har en MATSHITA DVD-R UJ-825 med firmware revision: DAM5. Ifs så har jag sedan jag brände en DVD skiva senast tappat datorn i backen med efterföljande verkstadsbesök och byte av HD... Har sedan dess bara bränt en styck CD RW och det funkade. Kan det möjligen vara så att brännarn pajade också...:confused: Kanske borde läömna in den igen.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-03-19 11:58

Låter kanske som ett dyrt tips, men jag hade provat med Toast först, innan jag valde att lämna in den...

• Oregistrerad
  • 2006-03-19 16:55

Anledningen till att jag överväger att lämna in den igen är att jag fick HD utbytet på försäkringen så om superdrivens är paj pga olyckan så kommer jag antagligen få ut det på samma försäkring. Testade att resetta PRAM som enligt vissa förslag skulle kunna hjälpa, blev dock precis samma. Den bränner allt, sen börjar den verifiera och när den kommit ca 70-80 % så spottas skivan ut och bifogat felmeddelande kommer upp.

Någon som varit med om något liknande?

//Fabian

• Medlem
  • Nässjö
  • 2007-08-13 09:04
Ursprungligen av Fab:

Anledningen till att jag överväger att lämna in den igen är att jag fick HD utbytet på försäkringen så om superdrivens är paj pga olyckan så kommer jag antagligen få ut det på samma försäkring. Testade att resetta PRAM som enligt vissa förslag skulle kunna hjälpa, blev dock precis samma. Den bränner allt, sen börjar den verifiera och när den kommit ca 70-80 % så spottas skivan ut och bifogat felmeddelande kommer upp.

Någon som varit med om något liknande?

//Fabian

Jag har samma problem. Vad gjorde du lämnade du in datorn?

/mattis

1
Bevaka tråden