Reparation utan garantisedel?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 18:50

Hur står det till med kravet på garantisedel vid en eventuell reparation? Har en iBook med 309 dagars garanti kvar, enligt Apple.se men hittar inte leveranssedeln (för någon garantilapp minns jag inte att jag fått). Är det bara att lämna in vid eventuella framtida problem?

/Y

• Oregistrerad
  • 2006-03-16 18:53

Hittade den givetvis direkt efter inlägget trots att jag letat en halvtimme innan :rolleyes:

Men frågeställningen är ändå intressant. Vad gäller?

/Y

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 19:05

Har du registrerat mojängen på dig med serienummer och allt så får du garantireparation i alla fall. Det fick jag på en dator när jag hade slarvat bort papprena tillfälligt.

• Oregistrerad
  • 2006-03-16 19:17

Kvitto med serienummer är det som gäller.

Ursprungligen av mikotekniko:

Kvitto är ofta inte nödvändigt utan serienummer räcker i flera fall.

• Oregistrerad
  • 2006-03-16 20:40
Ursprungligen av Björn Leander:

Kvitto är ofta inte nödvändigt utan serienummer räcker i flera fall.

Det går ofta utan kvitto men kvitto ska vara med. Ibland nekar Apple system garanti på produkter som inte funnits mer än några månader. Då behövs kvitto....

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 19:20
Ursprungligen av mikotekniko:

Javisst, det är klart. Min var köpt via Apple Store, så där fanns det ju uppgifter om att den var betald och vem som köpt den.

• Oregistrerad
  • 2006-03-16 20:38
Ursprungligen av Konrad:

Javisst, det är klart. Min var köpt via Apple Store, så där fanns det ju uppgifter om att den var betald och vem som köpt den.

Applestore har inte riktiga kvitton och enligt Apples regler så måste kvitto finnas. Ironiskt va?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 19:39

Skönt att höra att det är så!
Jag har däremot hört att om det är så, att man måste få någonting utbytt som är felaktigt (fabrikationsfel t.ex) så ska kartonger och annat emballage finnas med, om det ska gå igenom sas. Är det så verkligen eller är det bara nys?

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 20:07

Det är nys.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 20:19

Ah! Skönt 2.
Fast jag börjar ju givetvis fundera på varför det sprids sådana rykten och vad de har för mening alt. vinning!
Iofs så har jag sparat kartongen som PB:n kom i, men bara för att den är så j...a snygg! Den kommer att få ingå i en installation så småningom!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 20:41

Kvittot är väl köpbekräftelsen man får via mail?? Det gäller väl som kvitto lika väl som en papperslapp?

1
Bevaka tråden