Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Melodifestivalen 2006

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Konrad:

Just det. Och jag som tycker att Rednex är skit är en idiot. Du som tycker att de är toppen är också en idiot, eller hur?

Som tur är kan jag gömma mig bakom att tidigare i tråden ha sagt att jag gärna hade velat blankrösta men att jag istället kan tänka mig att protestlista på Rednex för att Carola & vänner INTE ska kunna få vinna så himla lätt. Kanske är vi idioter hela bunten som låter oss bli manipulerade

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-03-16 19:48
Ursprungligen av Olle@mac:

Mera om Rednex ( rätt stavat ) och hur -:) dåliga - dom är - tveksamt om ens Carola nått sådana framgångar utanför Sverige.

Rednex sålde under några år på 1990-talet tio miljoner skivor och belönades med mer än 35 guldplattor.

Bandets debutsingel Cotton Eye Joe blev listetta i tolv länder, bäst säljande skiva i Tyskland på tio år och sålde guld i USA.
http://www.rednex.se/

Den singeln var ju jättebra, dom hade även några andra bra låtar på den tiden.

Hade även ett spel som jag tror hette "In bed with Rednex" som jag har för mig att jag fick tillsammans med min iMac G3. När men klarat ett uppdrag i spelet fick man se video av Rednex, ska leta upp det i helgen och hoppas att det fungerar i Classic.

Vi Mac-användare borde ju rösta på Alexander Bard som faktiskt står på scen med sin PowerBook ibland.

Ursprungligen av David Molarin:

Vi Mac-användare borde ju rösta på Alexander Bard som faktiskt står på scen med sin PowerBook ibland.

Även en blind höna hittar visst sina korn

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 16:02
Ursprungligen av David Molarin:

Vi Mac-användare borde ju rösta på Alexander Bard som faktiskt står på scen med sin PowerBook ibland.

För min del är det i detta fall långt ifrån ett argument att rösta på honom. Han är ju en av de allra värsta pajasfigurerna i den där cikusen. Då kvittar det att han har en Mac på scen.

Ursprungligen av Konrad:

För min del är det i detta fall långt ifrån ett argument att rösta på honom. Han är ju en av de allra värsta pajasfigurerna i den där cikusen. Då kvittar det att han har en Mac på scen.

Instämmer till 110% i detta konstaterande, hur ska man kunna lita på någon som gjort kortbyxor en sådan björntjänst - nä den gubben suger rejält.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 16:35
Ursprungligen av David Molarin:

Vi Mac-användare borde ju rösta på Alexander Bard som faktiskt står på scen med sin PowerBook ibland.

Jag har tappat respekten för Bard helt och hållet sedan jag såg det här:
http://nordic.lge.com/sv/experience/sports_marketing/sport_list.jsp

Ursprungligen av mrjean:

Jag har tappat respekten för Bard helt och hållet sedan jag såg det här:
http://nordic.lge.com/sv/experience/sports_marketing/sport_list.jsp

Pengar pengar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-16 21:16

Han har dessutom Adolf Hitler-look och han har bytt namn, som ung sålde han anti-krist-bibeln och sprang runt och vandaliserade kyrkogårdar, välte gravstenar och sånt.
Det finns mycket skvaller om den karln, mycket värre än ovanstående...
Sen kvittar det om han har en Mac på scen. Förresten så suger den s k musiken också.

Ursprungligen av Konrad:

Han har dessutom Adolf Hitler-look och han har bytt namn, som ung sålde han anti-krist-bibeln och sprang runt och vandaliserade kyrkogårdar, välte gravstenar och sånt..

Låter illa ifall påståendet skulle vara sant...

[center]

[/center]

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-16 21:37

Att han har gjort både det ena och det andra är väl ingen nyhet direkt.
(IMHO så har han inte plogat ända fram heller för den delen.)
Vad har killen gjort egentligen? Ingenting alls, utom att vara med i en urkass popgrupp och figurera i media i olika korkade sammanhang.
Men att ge sig ut för att vara en "udda typ" går uppenbart hem i Sverige, och man kan tjäna pengar också.

Jag gillar Bard och hans musik. Allt från AOL till BWO.

Och naturligtvis vann Carola (och då var inte ens låten särskilt bra)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-18 22:59
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Och naturligtvis vann Carola (och då var inte ens låten särskilt bra)

Jo, den var ju bra eftersom den vann.
Carolas låt är ett rättesnöre numera. Bättre finns inte.:eek:

Glad idag... jag lyckades med konstycket att rösta på Kicki Danielsson som kom sist, slå det om ni kan Carola lär nog klara kvalet, fast det är inte över föränns the fast lady sings. Vad var det hon hade på höger överarm, det stod PX eller P och en korssymbol...

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-03-19 15:23

Vanlig är också den symbol som utgörs av ett kors skapat av P och X så att bokstaven X skrives som ett kors och P:et sammanfaller med den lodräta axeln på X:et. X (chi) och P (rho) motsvarar K och R i vårt alfabet, alltså de två första bokstäverna för Kristus.

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-03-19 15:24

Resultatet av en googlesökning...

Jag blir inte förvånad över att hon inte kunde låta bli någon form av kupp... blir så trött på henne

Låtsastatueringen var ett tecken för den grekisk-ortodoxa kyrkan (enligt Expressen igår eller om det var i förgår)

Det kan ju även vara tecknet som Pommac skriver om, men det används såvitt jag vet inom alla större kristna trosinriktingar... (å andra sidan så har Expressen förmodligen inte dunderkoll på religion)

  • Medlem
  • 2006-03-20 21:12

Själv muttrar jag ilskt fortfarande. Tillhör den (lilla ??) skaran som faktiskt njuter av Alexander Bards musik (sen kan han ju vara en mycket speciell person det säger jag inte emot).
Hade jublat av glädje om BWO klått Carola.. Så blev det ju dock inte. *suck*

Pommac har helt rätt angående Carolas tatuering. Ingen direkt mysko symbol, sitter bla på dopljusen som barnen får när de döps i Svenska kyrkan, återfinns också på prästskruder.
Inget konstigt. (/Stiko, fil.kand religionshistoria)
Men att dra upp den till max storlek på armen i glittrigt guld blir som vanligt när det gäller Carola=för mycket!

Såg faktiskt finalen i lördags. Inte för att jag ville utan för att Internet för ur funktion. Måste säga att det var väl inget speciellt - förutom Fredrik Lindström som läste upp rösterna i alla sina dialekter - Fantastiskt kul!

Bevaka tråden