Småfel på MacBook Pro - utbytes?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-11 19:54

Fick min MacBook Pro den 6:e mars, min kompis den 2:e mars. Det är ett par små saker jag irriterar mig på, som skijer våra datorer emellan. Vi har exakt samma macbook, en 2.0.

* Touch-pad knappen är inte som min kompis, den "klickar" verkligen till, det gör inte min.
* Knappen som man tar ut skivor med, sticker upp lite på vänster sida, vilket irriterar mig något så för jävligt. Syns kanske inte direkt, men irriterar mig då den är helt fräsh på polares tagentbord.

Låter kanske lite patetiskt, men detta irriterar mig väldigt mycket. Känns verkligen som att min dator skall vara lika fräsh som kompisen mins. Har trots allt betalt 23.000:-, vilket är ganska mycket för en studerande 18-åring. Patetiskt?

Är detta någonting man kan få "ersättning" för eller utbytt?

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 20:46

Kolla med Apple support.

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 21:31

dom kommer i bästa fall skicka den på service, om ens det...
du har 14 dagars öppet köp, returnera den och beställ en ny.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-11 21:32
Ursprungligen av hordur:

dom kommer i bästa fall skicka den på service, om ens det...
du har 14 dagars öppet köp, returnera den och beställ en ny.

Tror inte det där gäller när jag pakat upp datorn och kört saker på den.

Ursprungligen av doGG:

Tror inte det där gäller när jag pakat upp datorn och kört saker på den.

Om du har handlat den på "postorder" så har du det...

• Oregistrerad
  • 2006-03-11 22:17

tro mig; du har rätt att returnera den. lagen säger så. du är inte nöjd med den levererade produkten och har därmed rätt att returnera den.
när du ringer supporten så kommer dom först säga att du ska skicka den på service o de ena o de andra, men det är bara o stå på dig o kräva o skicka tillbaka den.

jag har själv haft flera sådana samtal.. (jobbade på apple tidigare..)

• Medlem
  • 2006-03-12 02:24

Min "knapp" till touchpaden klickar inte (Powerbook 17"), vilket jag snarare ser som en fördel...

Om datorn är bra för övrigt, så skulle jag nog låta det vara. Du kommer glömma bort det där.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-13 18:10

Nu har 4-5 pixlar dött, är detta rätt?

För övrigt tar touch-paden dåligt och min touch-pad knapp tar inte heller ibland, inget klick alls på den.

Kontakta apple?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-13 18:57
Ursprungligen av doGG:

Nu har 4-5 pixlar dött, är detta rätt?

För övrigt tar touch-paden dåligt och min touch-pad knapp tar inte heller ibland, inget klick alls på den.

Kontakta apple?

Absolut, du verkar ha fått ett måndagsexemplar. Om touch-paden inte fungerar som den ska, så är ju bara det tillräckligt för att reklamera. Apple hjälper dig säkert.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-03-15 14:47

Nu var TNT här och hämtade min dator. Apple gick med på att byta ut datorn mot en ny med anledning av felen på datorn. Min beställning sattes på prio 1 sade tjejen, så får väl hoppas att en ny dator, helt fungerande dyker upp snart. Lite tråkigt, men men, livet går vidare.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-15 15:22

Bra jobbat!
Krävande kunder => irriterat Apple => bättre kvalité i längden...

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 15:27

Har det varit så många fel på en ny Mac någon gång tidigare? Det verkar som om var och varannan är felaktig.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-03-18 17:39
Ursprungligen av Konrad:

Har det varit så många fel på en ny Mac någon gång tidigare? Det verkar som om var och varannan är felaktig.

Kan ju som vanligt bero på att de missnöjda är de som hörs.

1
Bevaka tråden