G5 bullrar mer med nytt logikkort

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-11 03:02

äger en dual g5 och har tidigare varit bekymrad om att den låter lite...självklart låter den...det är juh dator
men efter jag hade den inne på lagning för nått med minnet så bytte dom logi kortet...sen efter det att jag fick tlbx den så tyckte jag att lätt jävligt mycke mer.....men under den tiden så har jag suttit på min ibook så är TYST......men allt eftersom jag satt vid min g5 så tyckte jag att det inte var sån fara...men nu på senare dagar har jag lyssnat å lyssnat med helt tyst lägenhet osv...å jag tycker den låter lite mycke för att vara G5,,,,har haft den i lite över ett år...ljudet skullle jag kunna beskriva som...typ som att det vore skräp eller nå i fläktarna nästan som dom ligger snett eller nå..ligger lixom å skarap i skräp eller damm,,,, sen så äre ett litet El/pip ljud....men det är inte så stort...sen äre ett halv svagt hummande ljud......så jag vet itne vad jag ska göra....har pratat med både apple å lanmaster å vi kom väll fram till att det är jag som varit ovan vid lite högre ljud än ibooken

men jag är jävligt nervös när det gäller sånt här.....fan har man betalat 26 000 för en dator med skärm så ska den fan hålla tyst... har kollat runt lite här på forumet och alla som har nått att säga om ljud säger nästan likadana saker och jag känner igen mig i flera saker....

så vad gör man ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-14 23:06

Verkar det som något är sönder får du väl lämna in den.
Verkar det som att allt är i sin ordning lär de knappast göra något för dig, då får du väl ta ner något program så du kan se processortemperaturer och se om det är aktuellt att dra ned fläktarna. Eventuellt byta till tystare modeller. Har du inte kunskap i detta är det ett pc-forum du letar efter.

1
Bevaka tråden