Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail inbjudan?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nån som vet om programmet gdisk fungerar ? Eller om det finns en liknande gratis tjänst ?? Kanske lite offtopic, men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 19:54

Jag gillar www.box.net

Ahh.. Tack schysst

Kan också ställa upp som donator Gmail is the shit.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 22:10

Jag med. Har inbjudningar till övers.

  • Medlem
  • 2006-10-07 13:25

Hej, Har någon en inbjudan över ? Jag är i desperat behov av en gmail adress att använda för ett podcast projekt som jag precis startat upp.

Mvh
/Ulf

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-07 14:39
Ursprungligen av Ulf H:

Hej, Har någon en inbjudan över ? Jag är i desperat behov av en gmail adress att använda för ett podcast projekt som jag precis startat upp.

Mvh
/Ulf

Nog bara att PMa epostadress till någon i denna tråden... tex mig

  • Medlem
  • 2006-10-07 18:51

Har löst sig fick hjälp av Mikael E tidigare idag och har aktiverat mitt gmail konto

Men tack iaf theoo.

Mvh
/Ulf

Jag ställer inte upp som donator, men ni som inte hittar någon donator kan använda er av den här adressen
https://www.google.com/accounts/NewAccount?service=talk

Ursprungligen av Falconix:

Jag ställer inte upp som donator, men ni som inte hittar någon donator kan använda er av den här adressen
https://www.google.com/accounts/NewAccount?service=talk

Gmail och google account är inte samma sak. Så jag förstår inte varför de som vill ha ett gmail konto ska registrera sig för ett google account. Däremot så om man har gmail så har man ett google account automatiskt.

Detta enligt följande info hos google: http://www.google.com/support/accounts/bin/answer.py?answer=27440 Vill man ha ett gmail konto så måste man bli inbjuden av någon som redan har ett.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-07 23:28

Jag ger gärna bort inbjudan till Gmail. PMa boris91.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 22:34

Jag ställer lätt upp som donator, maila till:

boris91 [at] gmail.com

marshmallow.one [at] gmail.com

I am waiting...

northernlight ställer på på gmailinvites

hur fukar detta ra, jag måste ha ett annat mail-konto innan eller???

Ursprungligen av Silvetisson:

hur fukar detta ra, jag måste ha ett annat mail-konto innan eller???

Ja, en mailadress som man kan skicka en Gmail invite till behöver du. Vill du ha en gmail invite, skicka ett PM till mig med din adress så fixar jag en invite.

ok men vad händer med den gamla mailen??.......
Grejen är den, att jag använde min telenor mail, men har byt abonenemang nu till tre, och de mailen vill jag inte ha, de ja vill ha är en mail till det mest seriösa grejer som jobb osv.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-13 04:07
Ursprungligen av Silvetisson:

ok men vad händer med den gamla mailen??.......
Grejen är den, att jag använde min telenor mail, men har byt abonenemang nu till tre, och de mailen vill jag inte ha, de ja vill ha är en mail till det mest seriösa grejer som jobb osv.

Menar du gamla adressen eller gamla innehållet?

Innehållet blir ju kvar om du har det på datorn, vilket man brukar ha om man läser med POP, om du däremot använder IMAP så kan du välja att bara läsa mailen på servern istället.

Adressen blir ju en annan, såklart, om du väljer att ha kvar den gamla är ju upp till dig. Ofta kan man dock välja att skicka vidare mail från en adress till en annan så att även de gamla adresserna fortsätter fungera.

Postar tre invites här åt de som vill ha:
http://mail.google.com/mail/a-3effe12bb7-95a77deb0f-b22981b33a
http://mail.google.com/mail/a-3effe12bb7-41bfbd1685-fd4067073e
http://mail.google.com/mail/a-3effe12bb7-2f82e27853-49d1529728

om det är någon som vill ha en invite så är det bara att höra av sig.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-14 09:52

Jag använder min gmail så gott som varje dag men har ändå inte fått några nya inbjudningar sen jag startade mitt konto för nästan ett år sen. Vad kan det bero på? Hur har ni gjort som har 100, 1000 och kanske ännu fler?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-01 13:33
Ursprungligen av frukt:

Jag använder min gmail så gott som varje dag men har ändå inte fått några nya inbjudningar sen jag startade mitt konto för nästan ett år sen. Vad kan det bero på? Hur har ni gjort som har 100, 1000 och kanske ännu fler?

Jag tror att jag fick 100 vid ett tillfälle, men sedan dess har de inte ökat i antal.

Min tredje av de jag länkade till försvann idag btw. Kan posta fler länkar om någon vill, eller så kan ju han med 900st skicka några till sig själv o päjsta länkarna.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2006-11-03 20:10

Tacksam för en inbjudan, eller rättare sagt två.

Hej, har någon en gmail inbjudan över? Skulle behöva en.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-13 22:26

Hej. Jag skulle också gärna vilja ha en inbjudan. Har letat ett bra tag nu. Tack

Den här tråden börjar vara ganska råddig... Man skulle ha haft en samling länkar till att skriva PM till domatorerna i första inlägget så att de som vill ha en inbjudan bara kan PM:a till första bästa. Mina ¢2.

Som sagt PM:a mig med din epostadress för att få en inbjudan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 16:22

Hej!

Nån snäll typ som har en gmail inbjudan över? Vore väldigt mycket tacksam! PMa isåfall.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2007-01-18 18:28

Milo du har pm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 22:56

Tack snälla! Nu har jag fått tre inbjudningar. Tack igen. MVH!

  • Medlem
  • 2007-01-19 00:37

Ursäkta en nyfiken, vad är det som är så fantastiskt med just gmail?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-19 11:05
Ursprungligen av Korsriddaren:

Ursäkta en nyfiken, vad är det som är så fantastiskt med just gmail?

* Gott om utrymme (> 2 GB)
* Enkelt och rent gränssnitt utan reklambanners (textreklam finns dock).
* Går att POP:a.
* Trådade mailkonversationer.
* Bra spamfilter.

Om man vill skaffa sig fler inbjudningar, så kan man ju skicka en till sig själv på en annan epostadress. Numera får man 50 invites per nytt konto.

Gmail...inget speciellt mer än att du har 2-3GB lagringsutrymmer och bra sökfunktioner. Gissar att man inte kan skaffa det utan invite ger det en "viss" känsla av exklusivitet??!

Bevaka tråden