Är detta ett bra pris för en Powerbook?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 22:05

Tja! Har hållt utkik ett tag nu efter en prisvärd använd powerbook 17". Jag behöver datorn till film- o ljudredigering. Jag har förstått att jag måste ha fett mycket Ram-minne om jag vill slippa att det tar en hel dag att rendera 30sek film. Dessutom behöver jag såklart en grym processor. . Jag har inte så stor koll på datorer egentligen men är desperat efter verktyg som tillåter mig skapa så problemfritt så möjligt. Hittade den här annonsen precis. Är det den här datorn jag behöver? Den är u misstänktsam billig, verkar inte som att processorn är så kraftfull men jag kanske har fel... hur mycket kostar det att uppgradera den ? Hjälp mig!
-----------------------------------------------
Pris: 10 500:-

Powerbook G4

17” Widescreen

1.5 GB DDR Minne

60 Gigabyte Hårddisk

GeForce 4 64 Megabyte

Bluetooth

Superdrive - DVD brännare

Firewire 800

DVI anslutning

1 mb l3 cache 1 ghz cpu.

Airport Extreme W-lan

Batteritid upptill 5 timmar

Tangentbord med fiberoptisk bakgrundsbelysning

Nätadapter.

Hm, vad är det för processor. Ser inte att det står någonstans.
Annars så är priset helt ok. Hade jag haft pengar skulle jag kunnat köpa den själv.

1 GHz

Bra pris.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 23:31

Eller hur! jag funderar på att köpa den. Datorn är tre år gammal är det fortfarande bra?

Har inte följt priserna på 17" så mycket men jag jämför med en 400 MHz 15" som jag sålde förra året för 6000 kr och då blir ju 17" mer prisvärd.

Detta är vad jag funderar över, varför vill man ha en äldre 17" PB. De har samma upplösning som en ny 15" (1440*någonting annat) men väger mycket mer och har sämre batteritid. Har köparna dålig syn eller är det en statuspryl? Titta, min laptop har mycket större skärm än din..

En ny 17" är givetvis en annan sak eftersom de har 1680*1200 i upplösning, 36%(?) fler pixlar än gamla modellen.

Samma sak med 14" iBook som har samma låga upplösning som en 12" iBook. Vad är det då för mening med att gå upp i vikt och volym?

Trådskaparen, köpte du den? 10500:- låter ganska ok för en maskin med 1.5GB minne även om processorn är halvslö.

• Oregistrerad
  • 2006-03-28 12:35

Jag gillar stora pixlar, ser taskigt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-29 14:40

Nä jag köpte aldrig den datorn. Köpte en begagnad med nästan helt ny 15" med 8 månaders granti kvar istället. 1.5GB Ram. 1,67 Ghz prossessor och 80GB hårddisk. Betalade 16000. Är jävligt nöjd!

1
Bevaka tråden