Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor om lagring

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 01:43

Hej.

Det är så att imorgon får jag min G5:a, den har enbart en hd så jag tänkte lägga in min PCformaterade SATA-hd och sedan låta den formateras i Macen.
Men har väldigt viktiga saker på den så håller just nu på att kopiera över allt från SATA-hd:n till en extern disk (Lacie 250 gb NTFS).
Har läst att OSX kan läsa NTFS så jag borde kunna plugga in den externa och sen låta den kopiera över sakerna till SATA:n? Funkar detta smärtfritt?

Och när detta väl är avklarat är det då relativt enkelt att formatera den externa till ett MACformat?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 06:07

Det är busenkelt att formattera den till Mac OS Extended, som det helst ska vara. Använd Skivverktyg som finns i verktygsmappen.

Mac OS X kan normalt läsa NTFS-formaterade volymer utan problem. Skriva går däremot inte.
Det kan även i vissa fall uppstå problem med att formatera NTFS-volymer. Om det skulle bli problem brukar det vara smidigare om den är formaterad i FAT istället.

1
Bevaka tråden