Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta upp en Airport Express med PC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 00:02

Är det möjligt att använda en PC för att sätta upp ett trådlöst nätverk med en Airport Express?

Anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att köpa en Airport Express till min bror i födelsedagspresent, och tills han skaffar uppföljaren till iBook (iMacBook?) så vore det bra om han kunde sätta upp nätet och använda det med sin PC.

På Apples hemsida står det:

Citat:

Included software
AirPort Express Assistant to configure the base station for Internet access
AirPort Admin Utility for base station setup and network administration

Men det framgår ej om det skickas med programvara till Windows, eller om det endast är Mac som gäller.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 08:40

Jag har för mig att det skickas med både och, om inte finns det för nerladdning på Apples support sidor. Jag kör min med XP och det funkar (nästan) alltid bra...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 11:19
Ursprungligen av sax:

Jag har för mig att det skickas med både och, om inte finns det för nerladdning på Apples support sidor. Jag kör min med XP och det funkar (nästan) alltid bra...

Tack för svaret, det låter ju lovande.

Vad menar du med "(nästan) alltid bra" ? Är det sämre mottagning än andra jämförbara accesspunkter.?

Det finns program för nedladdning till PC så den kan konfigureras.
Om man vill använda den som skrivarserver också så måste man installera Samba på PC'n, som också finns för nedladdning.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 15:29
Ursprungligen av KimABG:

Tack för svaret, det låter ju lovande.

Vad menar du med "(nästan) alltid bra" ? Är det sämre mottagning än andra jämförbara accesspunkter.?

Har tyvärr inget att jämföra med. Ibland kopplar den ned utan någon synlig anledning, men det kan lika gärna bero på min relativt gamla PC. Smidigheten i storlek och AirTunes-funktionalitet är svårslaget för mina behov!

1
Bevaka tråden