Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nästa MBP?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 21:20

När tror ni nästa MBP släpps. Tänkta på om jag skulle köpa en nu eller vänta på nästa? Jag vill inte köpa en nu och efter 5 månader kommer en ny verion.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-03-06 21:25

Syftar du på nästa MPB 15" eller syftar du på en eventuell 12" eller 13"? Om du syftar på 15" så har den just börjat levereras så jag tror inte du får se en ny sådan på ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 21:36

Jag kan dock mistänka att vid en eventulle lansering av en mindre samt en större MBP, kan en viss förändring av specifikationerna hos nuvarande storlek påverkas fast dock inte med några markanta förändringar.
Tyvärr tror jag bara Apple som vet och de tror jag inte kommer säga något =D
Köp en MBP nu och njut av den överlägsna prestandan i ett tag i alla fall!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 22:02

min gissning ligger på en ny mbp vid september/oktober eller då meromprocessorn kommer, tillbaka till 64bitars!

hoppas även på högre hastighet på superdriven samt DL, lite mindre tung och uppfräschad design.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-07 03:32

Är det någon desktop-användare som i praktiken bör bry sig om 64bit? Jag vet att jag personligen inte behöver det. Vetenskapliga beräkningar och servrar jovisst, men på desktopen? Däremot, dual-layer skulle inte sitta fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 07:16

Efter fem månader kan du räkna med att det alltid har kommit en ny modell, oavsett vilken dator du köper.
Skulle det dröja så lång tid som nästan ett halvår efter att jag köpt min dator, innan den ersätts, skulle jag anse att jag köpt den vid en mycket bra tidpunkt.

Att köpa dator - att acceptera att bli ett litet steget efter.
Att äga dator - att acceptera att vara ett litet steg efter.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-07 08:18
Ursprungligen av cassius:

När tror ni nästa MBP släpps. Tänkta på om jag skulle köpa en nu eller vänta på nästa? Jag vill inte köpa en nu och efter 5 månader kommer en ny verion.

Med det resonemanget kommer du aldrig att köpa någon dator. Utveckingen kommer inte att stanna.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 15:05

vänta 3 år då är det fler än 2 kärnor i den.

som sagt september/oktober när intel ersätter yonah emd merom. högre klockfrekvenser, samma eller högre IPC (hur mycket arbete den gör per mhz), 64 bitars stöd, o om jag inte minns fel så stödjer tekniken bakom merom även 4 kärnorn, även om ja inte tror vi får se nå sånt i en bärbar

men som många säger, i databranchen kan man aldrig köpa nått o vänta sig att det ska vara det värsta mer än några enstaka månader. speciellt nu när apple bytt till intel finns nog risken/chansen att hårdvaran kommer uppdateras oftare än vad som varit brukligt för apple

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 02:16

så jag kommer att få vänta tills september/oktober för att få en MBP med utan de där problemen alla klagar på?

Jag tror att en 17-tumsversion kommer betydligt tidigare än september/oktober, däremot dröjer en uppdatering av nuvande MacBook Pro nog till hösten, minst. Apple ska ju ut med efterföljare till iBook och de stationära modellerna så en liten upphottning av de intelmodeller som redan finns har nog inte så hög prioritet.

1
Bevaka tråden