Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur rengör jag mitt scroll-huvud på mitghy mouse?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 13:47

Jag har fått problem med min scroll på might mouse. Den greppar inte riktigt längre.

Dom som vill vara dryga kan nog påpeka att man inte böra trycka i sig en påse chips och sen sätta sig o scrolla men ändå.. Det var ju OS på tv!

Men ärligt talat, jag är helt öbertygad om att det inte är musen det är fel på utan just mer att jag klantat mig med att ha för skitiga fingrar när jag använt min mus.

Men kan man rengöra det där på något vis? På den gamla goda tiden kunde man ju glatt ta ut den där kulan och då peta bort lite skräp då och då.. Men hur gör man med scrollen på en Mighty mouse?

Tips tas gärna emot..

Funkar det att rensa den med att trycka ner kulan hårt och rulla fram och tillbaka och åt sidan ett tag? Apple skriver så i sin support-artikel: How to clean your Mighty Mouse.

Annars skulle jag köpa en burk med tryckluft och blåsa ner vid sidan av kulan.

Ursprungligen av Ian.C:

Jag har fått problem med min scroll på might mouse. Den greppar inte riktigt längre.

Dom som vill vara dryga kan nog påpeka att man inte böra trycka i sig en påse chips och sen sätta sig o scrolla men ändå.. Det var ju OS på tv!

Men ärligt talat, jag är helt öbertygad om att det inte är musen det är fel på utan just mer att jag klantat mig med att ha för skitiga fingrar när jag använt min mus.

Jag har samma problem, och jag trycker inte i mig SÅ mycket chips.
Och även om man gjorde det, så varför göra en mus som inte klarar av skitiga fingrar?
Jag skulle nog vilja säga att det inte är ditt fel alls, utan att det är ett korkat designfel som man får leva med när man gör musen mer snygg än användbar.
Jag är faktiskt ganska missnöjd med musen, förutom att den då är jävligt snygg och ligger jävligt skönt i handen.
Men "höger" musknapp för mig funkar sällan, även om jag inte klickar då jag har pekfingret på vänsterknappsstället (då det då blir kajko med sensorerna i musen).
Samt att min skroll slutar fungera ungefär var tredje dag.

Jag menar, en Macdator är väl inte bara till för folk med penishud på fingrarna?
(Och snälla, ge mig inga lektioner i "du ska vara glad att du har två knappar överhuvudtaget osv.)

Mvh
Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-04 10:40

Sök, och du skall finna... Lämnade mitt råd i denna tråden nedan.

http://www.99mac.se/kringutrustning/96639-rengoera-mighty-mouse.html

jag hittade det häri, dock stod det inget som knapp-problemen i den där tråden, så jag sökte, och jag fann, men bara en del av lösningen, inte svaret.

1
Bevaka tråden