Internbatterier Tibook 500 vart köpes dessa??

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Tibook 500 men dåliga internbatterier.. har plockat ut dom och kikat på dom och märkte då att det var Panasonic VL2330 x4st.
Har googlat och letat efter dessa cellar men det verkar inte finnas någon i sverige som säljer dessa =( Inte ens ELFA har dom..
Har sett att dom går att köpa i t.ex USA, Tyskland men jag vill helst handla i sverige.
Alternativt att få tag på en komplett reservdel men vart finns dessa?? verkar inte heller finnas i sverige =(
Så är det någon som bytt dessa och köpt cellerna i sverige eller köpt dessa som reservdel?
Isåfall vart??

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 11:19

Kolla med LAN-Master.

Ursprungligen av Konrad:

Kolla med LAN-Master.

Okej ska göra det.. tack så länge

Ursprungligen av Reinhold:

Okej ska göra det.. tack så länge

Hittar ingen användare här som heter LAN-master =(

Hittar ingen användare här som heter LAN-master =(

Hittade det nu.. trodde de va en användare först.. Men jag sökte nu på google och hittade...
Ska kolla närmare där..
Tackar

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 11:33

Det är en auktoriserad Apple-verkstad, fast jag är inte säker på att vem som helst får köpa reservdelar. Kan vara värt att kolla. Dessutom är det ganska krångligt att skruva sig in till batteriet, men det går om man är lite över normalhändig. Det finns manualer på webben.

LAN-Master AB
Tel. 08-702 90 30
Erstag. 29, Box 4711, 11692 STOCKHOLM

Ursprungligen av Konrad:

Det är en auktoriserad Apple-verkstad, fast jag är inte säker på att vem som helst får köpa reservdelar. Kan vara värt att kolla. Dessutom är det ganska krångligt att skruva sig in till batteriet, men det går om man är lite över normalhändig. Det finns manualer på webben.

LAN-Master AB
Tel. 08-702 90 30
Erstag. 29, Box 4711, 11692 STOCKHOLM

Jag har redan plockat ut batterierna.. Gick kanonfint.. hittade en guide så de rullade på..
tog ca 20 min.. mätte upp dessa och såg att den totala spänningen låg på 3.94V istället för 6V som den ska ligga på... 2st av batterierna va på ca 0.8V så därför tänkte jag att jag måste få tag på nya.. Jag läste även att om dessa batterier sjunker under en viss spänning så tar de inte laddning längre...
Har iallafall mailat åt LAN-Master nu så bara att vänta och se..

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 11:41

OK. Tänkte inte på att du redan plockat ur det.
Räkna med att det kostar 600-700 bagis att köpa nytt.
Det går att skicka efter från Amerikatt också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-05 11:48

Posta gärna uppföljning om hur det har gått! Har ett gammalt risigt batteri, som jag kanske skulle kunna fråscha upp.

Du har ingen länk till guiden?

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Posta gärna uppföljning om hur det har gått! Har ett gammalt risigt batteri, som jag kanske skulle kunna fråscha upp.

Du har ingen länk till guiden?

Vänligen, Ylan

http://www.ifixit.com/Guide/

välj sedan den dator du har och sen vad du vill "byta" i detta fall är det PMU dessa små interna batterier..

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-04-06 10:45

http://www.ifixit.com/Guide/

välj sedan den dator du har och sen vad du vill "byta" i detta fall är det PMU dessa små interna batterier..

Kan inte hitta något om dessa PMU batterier på Titanium???? Inte hos iFixit i alla fall.

Ursprungligen av Konrad:

OK. Tänkte inte på att du redan plockat ur det.
Räkna med att det kostar 600-700 bagis att köpa nytt.
Det går att skicka efter från Amerikatt också.

Jo jag räknade runt det..
Men jag såg Mauser electronics i USA säljer dessa batterier lösa för 7,19 dollar /st
fast klart frakt tillkommer..
Hade varit härligare att få tag på här i sverige.. borde ju finnas bara man hittar vart..

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-05 12:21

Jo jag räknade runt det..
Men jag såg Mauser electronics i USA säljer dessa batterier lösa för 7,19 dollar /st
fast klart frakt tillkommer..
Hade varit härligare att få tag på här i sverige.. borde ju finnas bara man hittar vart..

Köp där då, frakten kan inte kosta så mycket, det är ju en liten pryl.
Jag vet att ett sånt batteri kostar schaber här i Svedala.
Fast det kanske var lösa battericeller du sett?
Det finns att köpa kompletta enheter också, har sett det, men minns inte var.

Ursprungligen av Konrad:

Köp där då, frakten kan inte kosta så mycket, det är ju en liten pryl.
Jag vet att ett sånt batteri kostar schaber här i Svedala.
Fast det kanske var lösa battericeller du sett?
Det finns att köpa kompletta enheter också, har sett det, men minns inte var.

Jo det var lösa batterier för 7,19 dollar i usa.. då måste man fixa nån som kopplar ihop dom också..
Har sett ett företag i USA som säljer hela batteripaketet som reservdel men då för ca 90 dollar + frakt.. se länk nedan:

http://www.welovemacs.com/9224361.html

Men jag vill komma så billigt undan som möjligt.. det är ju en gammal dator

Vi har en del av backupbatteringa inne på lager!
priset har jag inte här och nu. men säg till så kan jag säkert ta fram.

1
Bevaka tråden