Den officiella Bluetooh HID script-tråden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det känns allmänt som att folk återuppfinner hjulet gång på gång. Folk är otåliga och vill kunna styra nya enheter eller nya program hela tiden, från sin mobiltelefon. Nu finns det en applikation till OS X som hjälper till vid skapandet av HID-filer för bland annat SonyEricssons mobiltelefoner med Bluetooth. Så folk skapar sina egna stup i kvarten. Det tycker jag är onödigt.

Så... här startas den officiella 99mac tråden för hemmahackade HID-filer. Lägg in länkar till era eller andra filer för att styra t.ex. VLC eller andra program från din telefon.

För er som inte hittar HID-filer för just din telefon eller program, så kan du som sagt använda programmet på denna sida

Så, kom igen nu, publicera era eller andras HIDer nu
Själv så hoppas jag att någon gjort en för VLC till min K750.

Inga svar ännu. Får väl försöka få igång tempot då.

Här är några till Sony Ericssons K750:

DVD, iTunes och Keynote

Front Row

Någon som har en för VLC?

Hittade en för VLC nu också. Nu ska jag bara komma på nått bra sätt så att VLC startas automatiskt då man väljer att fjärrstyra VLC från telefonen. Nån som har någon bra idé?

Här hittar du HIDen för VLC!

Riktigt kul

Hej Daniel

Jag har hört om att det går att styra grejer med Bloetooth förut men hade ingen aning om att det går att skapa egna. Ska testa scripten du har här så ska vi se om det funkar...

Tack för initiativet!

Det var så lite så.
Jag har själv testat alla dom här scripten, och de fungerar klockrent.

Nått som jag stör mig lite på är att programmen på datorn inte startas automatiskt då man väljer HIDen från telefonen, vilket gör att den eftersökte funktionen faller lite grann. Så jag efterfrågar fortfarande någon som kan berätta hur jag ska göra. Går det att starta ett program från HID-filen?

1
Bevaka tråden