Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej hej!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-03-03 11:47

xxxxx

Senast redigerat 2006-03-17 16:37

Välkommen.

Berätta gärna hur det är att jobba på Apples Call-center. Finns en del mac fanatiker här.

Hej och välkommen.
Alltid trevligt med nya medlemmar.

Hur länge har du arbetat i Cork?

Ursprungligen av loba:

På jobbet så vet jag inte riktigt vad det är för dator jag har, men den är ganska trevlig, ful som stryk dock.

Det här lät intressant. Det känns som något vi måste ta reda på.

Ursprungligen av loba:

Sådär ja, nu är jag medlem

Roberth heter, hade aldrig sett en mac i hela mitt liv förrän jag började på Apples Call-center i Cork, Irland.
Har dock köpt mig en G5 intel mac som jag är väldigt nöjd med. På jobbet så vet jag inte riktigt vad det är för dator jag har, men den är ganska trevlig, ful som stryk dock.

Och nej, jag vet inget om framtida nya produkter bara för att jag jobbar här.

Undrar ni ngt så är det bara att fråga.

/Roberth

Hmm, no offense, men det gör mig lite bekymrad om du får jobba på Apples Call-center utan att kunna mac...

Ursprungligen av akerstrom:

Hmm, no offense, men det gör mig lite bekymrad om du får jobba på Apples Call-center utan att kunna mac...

Hmm, no offence, men tror du inte Roberth fick någon typ av inskolning innan han placerades framför sin fula dator? Eller kanske han inte tar samtal med anknytning till Mac? Hej Roberth, vad pratas det egentligen om en vanlig arbetsdag där i Cork?

Ursprungligen av akerstrom:

Hmm, no offense, men det gör mig lite bekymrad om du får jobba på Apples Call-center utan att kunna mac...

De flesta som jobbar på Call-center har ingen erfarenhet. Detta gäller inte bara Apple utan alla. Kan tänka mig att 9/10 av samtalen är av en sådan grad att vem som helst kan svara på som har genomgått företagets "nybörjar kurs".

Ursprungligen av akerstrom:

Hmm, no offense, men det gör mig lite bekymrad om du får jobba på Apples Call-center utan att kunna mac...

Förtydligande, min kommentar kan tolkas som oförskämd vilket inte var min avsikt, jag borde förstås tänkt till innan jag la in den.

Roberth, jag ber om ursäkt för min korkade kommentar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-04 07:57

Jag är säker på att Roberth är grym på sitt jobb!

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-03-04 10:05

xxxxxx

Senast redigerat 2006-03-17 16:37

Jag har bara ringt till Apple en gång och fick då prata med en väldigt trevlig norrman.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 10:47
Ursprungligen av Björn Leander:

Jag har bara ringt till Apple en gång och fick då prata med en väldigt trevlig norrman.

Ja det fick ju jag också när jag skulle köpa min iCurve. Kan han ha hetat "Tore" ?

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-03-04 11:32

xxxxx

Senast redigerat 2006-03-17 16:40
1
Bevaka tråden