Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

w900i som modem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-03 09:20

Har en SE W900i med Vodafone och vill använda den som modem till min iBook med Blåtand. Någon som har koll på hur man går tillväga? Jag får det inte att lira.

Tjenare!

Prova Ross Barkmans 3G/GPRS-script först (http://www.taniwha.org.uk/)

Kan vara värt att prova att ringa med "internet.vodafone.net" som nummer istället för *99#
Viktigt att välja rätt CID id (tex Cid 3 om ditt "datakonto" ligger på plats 3 i telefonen, kan kallas externt id också.

Skulle det inte fungera prova att skriva in namn och lösen, tex "1234" fast man inte skall, det krävs på vissa SE-lurar fast Vodafone säger att man itne skall ange det.

Mvh

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 09:10

Tack!

Det funkar finfint!

1234 som användarnamn och 1234 som lösenord. Tänk om SonyEricsson eller Vodafone kunde ge det som svar när jag frågade.

Gott att det fungerar!

Ja, Macintosh kännedommen är lite dålig på de flesta företagen!! Tur att 99:an finns!

Mvh

  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 10:00

Jag väcker min gamla tråd igen. Har inte använt telefonen som modem på ett tag, men nu när det börjar dra ihop sig till sommar vill man ju vara lite mer obunden och jag har därför ägnat mig åt lite tester nu på morgonen. Tyvärr utan fullgott resultat.

Telefonen kopplar upp och ansluter sig till Internet, men jag får inte fram något i Safari. Den står och tuggar och tuggar utan att något händer. Någon som har liknande erfarenheter?

1
Bevaka tråden