Hur skapa PDF-filer i Acrobat Pro 7 som kan fyllas i i Reader?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 12:07

Well, i tidiga versioner för en massa år sedan var detta lätt att göra (vill minnas att funktionen hetta formulär?), men jag har helt gått bet på detta från Acrobat Pro 6 och nyare.

Har jag helt tappat stinget eller är funktionen borttagen? I hjälpfilerna hänvisas hela tiden till "Designer (Windows-only)" - vad är det för trams?

Är det så illa att helt enkelt Adobe plockat bort denna funktion i Mac-versionen???

Tacksam för tips!

Nädå formulärverktygen finns kvar även i Mac-versionen. De finns under menyn Aancerad redigering (Acrobat 7 professional).

Som vanligt så måste man dock veta att Reader-användare visserligen kan fylla i, men inte spara de ifyllda dokumenten. För att de ska kunna göra det så behövs en svindyr serverlösning, eller att formulärinnehållet lagras i en databas

Designer är ett windowsprogram vars enda uppgift är att göra formulär och till skillnad från de vanliga verktygen kan man också jobba med logiken (dsv programmering och funktionalitet) på ett mkt smartare och bättre sätt.

• Oregistrerad
  • 2006-03-02 14:14
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Nädå formulärverktygen finns kvar även i Mac-versionen. De finns under menyn Aancerad redigering (Acrobat 7 professional).

Tack! Där var de ju!

(Anledning till att jag inte hittade denna är att faktiskt Mac-versionens Hjälp-filer inte visar det du säger utan hänvisar till Designer när man söker. Så på min maskin ger inte Hjälpen mig rätt svar...)

Radavstånd i Acrobat formulär

Sitter och gör ett hyperenkelt fomulät i Acrobat.
Men jag får inte till radavståndet. Det verkar vara automatiskt (väldigt tajt).
Kan man inte välja exakt

Hemskt tacksam för hjälp!
// Y

1
Bevaka tråden