Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mittknappen för att öppna flikar på Mac-mus?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-01 19:22

Jag har nyss börjat använda den medföljande nya mac-musen med den lilla knappen/rullhjulet och gillar verkligen att den går att rulla med även åt sidorna.

Men däremot saknar jag att jag inte listar ut hur jag gör så att den, som med den gamla Kensingtonmusen, öppnar flikar med ett klick med rullhjulet.

Jag har kollat systeminställningar och inställningarna i Safari men kommer inte på någon lösning hur jag ska göra.

Är det något jag glömt?

(Fast nu har jag testat Kensingtonmusen till denna nya Intel iMac och den fungerar likadant så det måste vara något som skiljer sig åt i systemet och inte musen i sig som jag trodde först...)

Sätt mittknappen till knapp 3 så funkar det finfint!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-01 20:48

Hade inte en aning om att det var det knapp 3 innebar!

Tusen tack Niklas!!

Vassegod!
Mmm, det är knappast självförklarande.

Det är inte något kodord för "öppna i ny flik", utan det gör så att det skickas en instruktion till programmet att användaren klickade med knapp tre. I safari så blir det öppna i ny flik.

Ursprungligen av irrelogical:

Det är inte något kodord för "öppna i ny flik", utan det gör så att det skickas en instruktion till programmet att användaren klickade med knapp tre. I safari så blir det öppna i ny flik.

Givetvis. Men tyvärr gör det inte frasen Knapp 3 något mindre kryptiskt...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-03-01 21:00

Nä det trodde jag i och för sig inte heller, men det var enda stället jag saknade möjligheten att klicka på knappen

1
Bevaka tråden