Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Damage on Volume Header Block

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-02-28 20:26

Min fråga är om detta är något fysiskt med hård disken eller systemet? Är det bara att ge sig ut och köpa en ny hård disk? Ska jag återinstallera Tiger?:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-28 20:51

Kan vara hårdvaran men jag tror det är mjukvarubaserat fel som du löser med att köpa en kopia av Diskwarrior. Sök efter diskwarrior här på 99mac så finns det massor med trådar om hur man löser liknande problem som du har.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-02-28 21:01
Ursprungligen av acke:

Kan vara hårdvaran men jag tror det är mjukvarubaserat fel som du löser med att köpa en kopia av Diskwarrior. Sök efter diskwarrior här på 99mac så finns det massor med trådar om hur man löser liknande problem som du har.

DW har jag
Den stora boven är Mail. Det har frusit när den kommer upp från Dock som anden ur flaskan. Bilden ser ut som en pdf-fil. Även när jag hämtar mail fryser Mail.

Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-28 22:41

Nu har jag kört DW3. Fick upp "Directory to damaged to be repaired". Ominstallerade Tiger. Blå skärm i en evighet och sedan långsamt en markör och spotlight. Slutligen docken. Kan det vara en bugg i systemet? Taskigt processorkort? Hårddisk som sjunger på sista refrängen?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-28 22:47

Det lutar åt att disken är paj. Om DW inte fixar det så är det allvar.
Jag har råkat ur för liknande problem som det du beskriver, då var det disken som var slut.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-03-01 10:37
Ursprungligen av Konrad:

Det lutar åt att disken är paj. Om DW inte fixar det så är det allvar.
Jag har råkat ur för liknande problem som det du beskriver, då var det disken som var slut.

Lite uppdateringar. Efter att ha återinstallerat Tiger har jag kört programuppdatering. Efter det har samtliga program jag öppnat kraschat/avslutats. De är Mail, Programuppdatering samt Firefox.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-01 10:55
Ursprungligen av BoP:

Lite uppdateringar. Efter att ha återinstallerat Tiger har jag kört programuppdatering. Efter det har samtliga program jag öppnat kraschat/avslutats. De är Mail, Programuppdatering samt Firefox.

Då är det disken.

1
Bevaka tråden