DV-kamera vs iSight

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har funderingar på att köpa en webkamera och i sådana fall ligger väl iSight nära till hands (ifall inte någon har en annan att rekommendera) fast en sak jag funderar på är ifall den ger bättre kvalitet på bild och ljud än om använder sin DV-videokamera. Har en Panasonic GS3 som går att koppla in via Firewire. Tycker att framförallt eftersläpningen gör att det suger rätt rejält. Frågan är ifall det blir bättre med en renodlad webkamera, eller är det lika illa då? Det rör sig trots allt om mellan 1-2 000 kronor.

iSight-bilden är väl inte den bästa så jag skulle nog prova med panasonicen ett tag och se om det räcker. Det är ju lite smidigare med webkamera, särskilt den inbyggda på iMac/mbp men det är förstås en kostnadsfråga. Sen är det ju lite trist, särskilt för en mac-nybörjare som jag själv, att jag inte har några andra att köra t.ex. iChat med, de flesta jag känner kör msn.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2006-02-26 15:13

Jag har provat aMSN som stöder video från MSN klienter. Har ingen egen web-cam som är OS/X kompatibel så jag vet inte om det fungerar bra från Mac också (Panther)

• Medlem
  • Täby
  • 2006-02-26 21:17

Jag är inte säker, men jag tror att isight är en dv-kamera fast utan zoom och inspelningsmöjligheter.

1
Bevaka tråden