tipsa mig om webcam

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ärligt talat vet jag inte riktigt om jag är ute efter en webkamera eller en digitalkamera i största allmännhet.

Vad jag vill göra är nämligen att rigga ett bord för dokumentationsfotografering av såväl dokument som mindre prylar. Eftersom det är många dokument och prylar som ska fotograferas och jag vill ha samma 'fix'position på kameran så vill jag helst kunna sköta dess inställningar från datorn. Därför verkar en webkamera vara det givna alternativet.

Frågan är dom då om jag ska leta efter webkameror som är som har lite mer fotografiska kvaliteter (om dom ens finns) eller om det finns digitalkameror som villigt låter sig anslutas till, och manipuleras från, datorn.

Nu kommer en del av er att föreslå dokumentscanner för dokumentens räkning men det är inte vad jag behöver för den här dokumentationen. (basattnivet)

• Medlem
  • Borås
  • 2006-02-26 12:08

Många digitalkameror kan ju användas som webbkameror, och då ge riktigt bra fotografiska kvalitéer. Det tycker jag låter som ett bra alternativ.

Ursprungligen av Vaiden:

Många digitalkameror kan ju användas som webbkameror, och då ge riktigt bra fotografiska kvalitéer. Det tycker jag låter som ett bra alternativ.

Om någon vet om någon kamera som gärna extraknäcker som webcam så tipsa gärna. Jag har en Richo Caplio rx som jag inte tror kan klarar sådana uppgifter.

!Bumb!
Verkligen ingen som vet om någon digital kompakt som går att plåta med från datorn, ev ha som webcam?

1
Bevaka tråden