Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur man stoppar spam från themutual.net ;-)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon annat råkat får mail från superspammarna themutual.net?
Själv har jag det senaste året fått om inte tusentals så i alla fall hundratals spam från nämna företeg. Som vanligt är det helt omöjligt att få dom att sluta oavsett hur många mail man skickar till deras "help desk" eller hur många "ta bort mig från listan"-knappar man klickar på.

Dock, skam den som ger sig....

Efter att på deras hemsida tagit fram alla möjliga emailadresser som går till customer service, ansvariga, m.fl. komponerade jag en regel i Mail.app som triggades för varje mail som kom in från någon av deras domäner. Denna regel skickade nedanstående email till samtliga adresser jag hittat.

"This is an automatically generated email. Please remove me from your fucking spam list and you will not get any more email like this one."

Efter en (1) dags spam slutade dom att komma(!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 19:49

grymt smart

(=

  • Medlem
  • 2006-02-21 19:54

Ehm, en emailadress att skicka spam till är värd en del, en verifierad är dock värd så mycket mer. Detta är just vad du gör när du svarar eller klickar på "ta bort mig från listan", vanligt är även att i varje email bifoga en länk till en bild, url'en till bilden är unik och kopplad till just din emailadress, när sedan ditt emailprogram hämtar den bilden får dom verifierat att din emailadress fungerar och att någon läser emailen. Detta resulterar självklart inte i färre spam.

Som svar på din fråga, antingen använder du filterfunktioner i din emailklient, eller så gör du det direkt på servern. Kör du inte egen server kan du alltid prova kontakta den person som är ansvarig för den.

Ursprungligen av jxvf:

Ehm, en emailadress att skicka spam till är värd en del, en verifierad är dock värd så mycket mer. Detta är just vad du gör när du svarar eller klickar på "ta bort mig från listan", vanligt är även att i varje email bifoga en länk till en bild, url'en till bilden är unik och kopplad till just din emailadress, när sedan ditt emailprogram hämtar den bilden får dom verifierat att din emailadress fungerar och att någon läser emailen. Detta resulterar självklart inte i färre spam.

Jo, jag vet detta.... Och jag brukar vare sig ha min email-klient inställd på att automatiskt läsa in bilder eller klicka på "ta bort mig länkar". Min lilla utvikning av detta var endast ett försök att vara lite ironisk i mitt inlägg

Jag får från http://ujltsj.sunlonging.info/legalrx/?88460365 HELA tiden, ca 10 mail per dag. Det är riktigt jobbigt

1
Bevaka tråden