Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

usb enhet problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-21 14:00

Jag har införskaffat två usb-hubbar, vilket medföljande handbok rekomenderar. Dock har jag fortfarande problem med att datorn inte alltid hittar alla enheter vid start, t.ex. min usb-mus. Jobbigt!

Hur har du det ihopkopplat? Jag förmodar att du har (minst) två usb-portar på datorn. Blir det nån skillnad om du kopplar in en hub på varje? Förmodar att du har dem ihopkopplade i en kedja nu.

Rekommenderar handboken att du har två hubbar? Knepigt. Vilken handbok är det?

Märke och modell på hubbarna? Är det hubbar med eller utan extern strömförsörjning?
Märke och modell på enheterna som inte fungerar?

Ju mer bakgrundsinformation man lämnar om problemet, desto lättare är det att få bra svar....

Edit:
Också nyfiken på vad det är för handbok som rekommenderar två hubbar...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-21 15:08

De är inkopplade i var sin usb-port. Två likadana usb-hubbar. Köpte på dustin. 7-portas svart/silver. Förnärvarande är en med extern och en med intern strömförsörjning. Mac mini Användarhandbok sid 36.

Oj. Som mest så har jag haft en 7-portars och en 4-portars. Du verkar ha en hel del tillbehör!

Hur som. 7-portars hubbar brukar inte kunna leverera 0,5 ampere till samtliga portar (min kan inte det t ex). Pröva att koppla in de strömkrävande grejerna på den med mest kräm.

Förresten! Pröva med att köra allt med extern strömförsörjning. Det kan vara det som är problemet. Kör man med intern dito så får varje tillbehör max (0,5/7=1/14) ampere. Det är inte så jättemycket. Det kan vara det som strular.

1
Bevaka tråden