Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TouchScreen till bilen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha tag i en TouchScreen, lämplig storlek för att montera i bilen.
Den bör vara väldigt ljusstark.
O självklart ska den ha bra drivrutiner för Mac (om det behövs).

F.ö. .. någon som har erfarenheter med att bygga in en Mac (Mini?) i bilen?

EDIT:
Kom på en grej till.
Det hade också varit bra med en splitter av något slag för att kunna koppla två skärmar till samma videoutgång på t.ex. en mini.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 07:55

Tack før lænken!
Det var dock inte riktigt vad jag ær ute efter.
Jag vill helt enkelt ha en TouchScreen som kør på USB før att enkelt anvænda den med valfri Mac.

Ær det någon som vet om manbehøver særskilda drivrutiner før att det ska fungera?
Någon som har tips ang vilkar skærmar som fungerar bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 09:14

Läs mer här...!!

Robert,

I forumet på www.mp3car.com finner du mycket matnyttigt gällande inbyggnad av datorer i bil...

De har till och med en egen avdelning för oss på "ljusa sidan"...

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • 2006-02-21 10:44

Jag rekommenderar att använda en Carnetix P1900 istället för att använda en billigare lösning för strömmen, bland annat beroende på att de ger stabilare spänning.

Min Mac Mini gillade inte förändringen i spänningen som händer när man startar motorn och nu hänger den sig (antagligen är det videokortet) ungefär en gång om dygnet samtidigt som den låter/hummar väldigt konstigt.

Min 7" skärm köpte jag från cartft.com, typ denna: http://cartft.com/catalog/il/519 och den fungerar bra. Drivrutin behövs inte för skärmen men för att touchscreen-delen ska fungera. Jag tror att jag laddade ner drivrutiner från Xenarcs hemsida och de fungerade direkt, http://www.xenarc.com/driver-touch1.html

Nu noterar jag att det finns större skärmar och en sån vill man ju ha!

I övrigt finns det som sagt mycket information att hämta på mp3car.com...

Tack så hemskt mycket før lænkarna!
Om någon har mer att komma med så ær det bara att skriva.

1
Bevaka tråden