Humac råkade skylta med Apples mörka sida

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 02:39

Gick förbi Humac i Västermalmsgallerian på väg hem kl. 23 igår måndag, och fick till min förvåning se en splitter ny iMac i skyltfönstret..som har hängt sig..!

Tänkte att det här måste spä på alla PC-anhängares fördomar om våra fina stabila macar..

Jag vill absolut inte rikta någon kritik till butiken, Humac är en riktigt bra åf, har fått support av tre schysta engagerade killar utan att ens ha handlat mina produkter där..
Så jag hoppas att jag var den enda som uppmärksammade denna något pinsamma publicitet Apple fick av dem, och att ingen får för sig att alla macar beter sig så! (Och att personalen startar om datorn first thing imorgon bitti..)

Men, här är några "roliga" bilder iaf, kunde inte låta bli

/ Cartman

Hahah! Nice!

Du borde ju sagt till dom på direkten!

Som sagt så är ju verkligen mac os x inte någon 100%are men det vill vi ju ej veta av!

Ursprungligen av MarMan Hollow:

Hahah! Nice!

Du borde ju sagt till dom på direkten!

Som sagt så är ju verkligen mac os x inte någon 100%are men det vill vi ju ej veta av!

Tror inte att de var där klockan 23 på kvällen

jag ser inte att dem hängt sig på dem där små bilderna. Skulle varit rätt mycket högre upplösning för det kanske.

Hur som helst, hur lyckas dem få en Mac att hänga sig?!
Det har hänt mig 2-3 gånger i nån version av Panther som var buggig att datorn fått kernelpanic, men aldrig med Tiger.

Ursprungligen av tobiwan:

jag ser inte att dem hängt sig på dem där små bilderna. Skulle varit rätt mycket högre upplösning för det kanske.

Hur som helst, hur lyckas dem få en Mac att hänga sig?!
Det har hänt mig 2-3 gånger i nån version av Panther som var buggig att datorn fått kernelpanic, men aldrig med Tiger.

Kernel panic beror ofta på hårdvaruproblem och väldigt sällan på mjukvaruproblem.
Förresten har jag fått en enda kernel panic och den fick jag i Tiger.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-21 09:28

Har bara haft sånt strul med min gamla G4, men jag väntar nog tills Intel är mer beprövat innan jag byter min fina G5..

Berodde på minnen som uppenbarligen inte var hundraprocentigt kompatibla. Åtgärdades följande morgon. Fina bilder dock.

1
Bevaka tråden