Inte längre fast pris på iTunes Music Store?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För varje dag tycker jag mig se fler och fler album som inte längre har en 90-kronorsgräns i sin prissättning.

Priserna går från 90 kr till 95 kr till 115 kr till 162 kr till 180 kr, för att ta några exempel.

Är det bara jag som blir fundersam om Apple så sakteliga börjar överge sin strategi med fasta priser?

De som var riktigt dyra var ju dubbelalbum med 15-20 låtar. Har de brukat kosta 90 de också?

Både Oasis och Magnus Uggla är dubbelskivor och såna har aldrig kostat som 1 skiva. Så de tycker inte jag är konstiga.

När det sen gäller priser rent allmänt så finns det en del skumheter. Det verkar dock inte gälla amerikanska musicstore. Men Apple verkar inte bry sig om andra än den amerikanska.

Ja, det har alltid funnits skivor som kostat mer, till exempel samlingsskivor, men det har alltid varit ett stort gap mellan priserna. Album med 10-20 låtar har ofta kostat 90 kr, men nu tycker jag att jag oftare och oftare ser att den gränsen suddas ut.

• Oregistrerad
  • 2006-02-21 09:34

Depeche-remix skivan är ju tre skivor och kostar som en. Det gillar jag.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2006-02-21 18:39
Ursprungligen av Dj Leafer:

Depeche-remix skivan är ju tre skivor och kostar som en. Det gillar jag.

Jag också. Har kollat iTMS efter en Greatest Hitsskiva med Depeche Mode men endast sett The Singels 81>84 respektive 86>98 och vil ha en mera komplett, men efter att jag sett ditt inlägg kollade jag igen och hittade Remixskivan som nu ligger i min kundvagn. Tack.

Men en sak gillar jag ännu mer, ett album som jag köpte i januari efter att ha sett det i ministoren. Det är Duran Duran The Singles Box 1986 - 1995 där man får hela 80 låtar för 95 kronor ioförsig är några låtar i fera remixer, men ändå det blir ju ungefär 1,19 kronor per låt.

Var lite tveksam om priset verkligen stämde när jag köpte den, och tog en skärmdump där priset framgick för säkerhets skull. Med det drogs endast 95 kronor från kortet.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-02-21 11:40

Tja, det brukar vara 90:- /skiva, vilket inte alltid är så listigt. Köper man Philips samlade Mozart-samling kostar den vansinnigt mycket mer på iTMS än om man köper fetboxen i en affär.

1
Bevaka tråden