A3 bläckstråleskrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på jakt efter en bläckstråleskrivare som ska ge bra fotoutskrifter osv. Den bör kunna skriva ut i A3 men den får inte vara för dyr. Lever jag i en fantasivärld? Priset bör inte överstiga 4000kr. Det kanske inte finns så billiga A3-skrivare?

Har ni några tips på bra maskiner som man får mycket för lite pengar? Annat man ska tänka på när man ska inhandla en skrivare av denna sort? Har aldrig haft en A3-skrivare förut... (Jag är en grafisk formgivare på "amatörnivå")

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-20 18:47

Du ska tänka på vad bläcket kostar, väljer du Epson så får du en bra skrivare men svindyra bläckpatroner. Och piratvarianter av bläckpatroner är inte att rekommendera.

• Medlem
  • 2006-02-20 21:34

Jag är på jakt efter nåt liknande. Den får gärna kunna skriva ut på cd/dvd. Min Canon S6300 var bra så länge den varade, men nu är skrivarhuvudet paj - nåt jag misstänker kostar en halv förmögenhet att fixa...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-20 21:57

Har själv en Canon i6500 A3+ som jag tycker fungerar kanon. Bläcket är inte billigt men inte skitdyrt. Skriver själv ut fotografier och är nöjd. Helt enkelt värd att kolla in.

Googlade på "Canon i6500 A3+" och hittade en Bubble Jet skrivare. Är det en vanlig bläckstråle eller skilljer sig en Bubble Jet skrivare sig på något sätt? Den verkar iaf vara i rätt prisklass. (ca 3800)

1
Bevaka tråden