Snällt av Apple Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis har beställt en iMac 20", men råkade okunnig som han är beställa en G5, så Apple ringde vänligt upp och frågade om han inte ville beställa en Intel iMac istället, eftersom dom är nyare, samt så är G5 en utgående modell enligt dom.

Snällt iallafall

Taskigt. PPC to the people

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-20 17:47

Väldigt snällt tycker jag. Speciellt eftersom Apple säkert vill bli av med sina iMac-PPC så snabbt som möjligt.

Ursprungligen av acke:

Väldigt snällt tycker jag. Speciellt eftersom Apple säkert vill bli av med sina iMac-PPC så snabbt som möjligt.

Apple kör ju med just-in-time och utan större lager så antagligen vill de helt enkelt inte behöva låta tillverka så många iMac G5 utan ser hellre att fler köper nya iMac Core Duo.

Ursprungligen av Björn Leander:

Apple kör ju med just-in-time och utan större lager så antagligen vill de helt enkelt inte behöva låta tillverka så många iMac G5 utan ser hellre att fler köper nya iMac Core Duo.

Sant, men tror du inte de har komponenter och sådant som de vill bli av med?

Ursprungligen av Kristofer:

Sant, men tror du inte de har komponenter och sådant som de vill bli av med?

Nej. Meningen med just-in-time är bland annat att komponenter anländer till monteringen just i tid till de ska användas. Fast å andra sidan kan de ju ha köpt in komponenter men att tillräckligt många kunder fortfarande vill ha iMac G5.

Ursprungligen av Björn Leander:

Nej. Meningen med just-in-time är bland annat att komponenter anländer till monteringen just i tid till de ska användas.

Aha – trodde det bara var att de monterades på order.
Man lär sig nåt nytt varje dag

1
Bevaka tråden