Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC-spel på iMac Intel med wine?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 04:08

Iofs vet jag inte riktigt bad wine ær, men har førstått att det ska vara något som møjliggør att køra PC-program direkt i OS X. Stæmmer detta? Går de i "full fart"? Anledningen till att jag frågar ær næmligen att jag då tænkte på hur det blir med PC-spel direkt i OS X? Borde det funka, eller øvergår det wines møjligheter?

Det funkar att spela en del spel och använda en del program. Kolla in http://www.osx86project.org/ för mer info om wine på intel mac. Allt är inte klart för intel macarna, men när det så kommer det att funka som det gör till 10.4.4.

Sen beror det nog också på vilka spel. Enklare spel som inte har directx eller liknande i ryggen är ju lättare att få igång.

Hmm... Halflife i software mode borde funka rätt bra på en dualcore...

Mums!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-20 16:04

Transgamings variant av Wine har en DirectX2OpenGL transformerar vilket medför att Half-Life (och då CS) funkar i linux någorlunda bra.

Så det är inte helt omöjligt att de släpper sin variant av Wine till OSX och då kan vi CS nördar kasta ut våra PCs...

www.transgaming.com

mvh
b0bben

Ursprungligen av b0bben:

Transgamings variant av Wine har en DirectX2OpenGL transformerar vilket medför att Half-Life (och då CS) funkar i linux någorlunda bra.

Så det är inte helt omöjligt att de släpper sin variant av Wine till OSX och då kan vi CS nördar kasta ut våra PCs...

www.transgaming.com

mvh
b0bben

Åååh mumma! Min PC har kraschat (igen ) så jag har inte kunnat spela CS på flera månader. Saknar det liret, bästa någonsin. Hade vart najs om det gick att spela det i OS X. *håller tummarna*

1
Bevaka tråden