Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JSP/Servlets

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2006-02-19 11:50

Tänkte ge mig på att fuska lite med JSP/servlets och javascript på macen. Är det Tomcat som gäller även här eller finns det några andra tips?
(Det finns ju t.ex apachefriends förkonfigurerade paket med en enkel admin applkation som förenklar en del om man kör windows t.ex)

alla tips är välkomna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-19 16:31

Ett tips kan vara att ta hem netbeans från netbeans.org, då får du med tomcat och allt du kan behöva för java utveckling i OS X.
Med den kan du köra dina servlets direkt från netbeans utan några speciella installationer om man är ovan rekommenderar jag det starkt.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2006-02-19 17:04

Hej och tack. Länge sedan jag körde netbeans, mest eclipse på sista tiden men det är mest för att det kom med jobbet.
Ska kika på det - visste inte att de bundlade tomcat numer men det låter smart. Det jag aldrig tyckt om i äldre verisioner av tomcat var det evinnerliga hackandet i config filer innan man kom igång med själva kodandet.

Eclipse med senaste webtools (1.0) ger en utmärkt utvecklingsmiljö med deployning till Tomcat eller annan server, typ JBoss.

1
Bevaka tråden