Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 iBook som "Target"?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-17 12:09

Köpte en G3 12" iBook 600Mhz combo drive till min dotter igår kväll. Mycket fin och imorse had jag tänkt föra över några filer från min Cube till iBooken via firewire. Så jag gjorde som jag brukar med min G3 Pismo och försökte starta iBooken med T-tangenten nertryckt under uppstart, men det blev Mac OS som started istället för att iBooken gick in i "Target" läge som jag hade väntat skulle hände? Funkar det inte att ställa en iBook i "Target" mode/läge genom att hålla ner T-Tangenten? iBooken har 10.3.9 precis som min Pismo.:confused:

Jo, den stödjer target mode precis som alla andra vita iBooks, det finns ingen modell som inte gör det. Spelar inte heller någon roll vilket OS som är installerat, eftersom target mode är en funktion som tillhandahålls av firmwaren.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-17 15:27

OK, Ska prova igen ikväll. Jag måste har gjort nåt fel, kanske tryckte fel bokstav utan att jag märkte det - jag hade bråttom skulle till mitt arbete

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-17 21:38
Ursprungligen av Cube Kid:

Köpte en G3 12" iBook 600Mhz combo drive till min dotter igår kväll. Mycket fin ...

Kul, har liknande planer - vad fick du pröjsa?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-18 11:13

Gav 3.000:- vilket var ett schysst pris tycker jag eftersom jag har sett priser kring 3.500-4.500:- beroende på specifiktioner.

iBooken hade bara ett par repor på undersidan och den har 384 RAM och Airport installerat, combo drive, alla original skivor & documentation och kablar, netadaptor. Skärmen har inga döda pixlar och den tidigare ägaren har inte haft nåt problem med logikkortet osv. Den har 10.3.9 som OS nu och jag fick de skivorna också. Fick igång iBooken som "Target" igår kväll utan problem och laddade över Toast 6 titanium och Handbrake.
Ska köpa till en 512 MB RAM och sedan spara till en större hårddisk. 12" är en mycket behändigt storlek tycker jag, och iBooken är robust och snyggt. Som jag kan ser togs den i bruk i början av 2003.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-18 14:49
Ursprungligen av Cube Kid:

Ska köpa till en 512 MB RAM och sedan spara till en större hårddisk. 12" är en mycket behändigt storlek tycker jag, och iBooken är robust och snyggt. Som jag kan ser togs den i bruk i början av 2003.

Mer minne i en sådan får ganska stor betydelse. Tyvärr är 640MB max, men det räcker rätt långt. 512:or finns för omgående leverans hos PowerPC.

Är det bara i G4 som det går att stoppa i 1G fast det står 640Mb i spec..?

1
Bevaka tråden