Hur svårt ska det vara att få ett kvitto???

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-17 09:07

Tjenixen,

Nu är jag svårt trött på vårt favvo företag. Beställde en Airport express basstation till firman från Apple-store i början av januari. Leveransen gick super och jag hade fått enheten inom ett par dagar. Dessvärre så fick jag bara en följesedel och inte något kvitto med leveransen, men så brukar det ju vara med Apple, kvittot ska ju komma några dagar senare med post. Men efter att ha väntat i en dryg vecka utan att hitta något kvitto i brevlådan ringde jag Apple för att höra vad som hänt. Dom beklagade, och lovade att skicka ut ett nytt kvitto. Ytterligare någon vecka senare ringde jag Apple igen, då jag fortfarande inte fått mitt kvitto. Samma visa denna gång, "ledsen, vi skickar ett nytt". Dessutom lovade damen jag pratade med att hon skulle skicka en kvitto kopia på e-post så att jag skulle ha något i väntan på det riktiga kvittot.

Det gick en vecka till utan att jag fick varken e-post eller postat kvitto. Nu börjar man bli lite små putt, jag behöver ju kvittot till redovisningen eftersom jag ligger ute med privata pengar. Efter en månad och 4 samtal till Apple har jag nu lyckats få en kvitto kopia på e-post (som saknar moms registrerings nummer) men inte något riktigt kvitto.

Hur svårt ska det vara för ett företag som är världsledande på att tillverka attraktiva datorer och system att göra ett internt system som levererar kvitton på det dom säljer? Fast det kan ju vara så att Apple funkar men den svenska posten har lyckats slarva bort 5 av 5 brev...:confused:

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-17 11:51

knappast att posten slarvar bort 5 brev. Posten kan man lita på hehe. Tycker själv också apple är sämst på kvitton.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-02-17 12:36

Du skall se att de dyker upp allihopa efter ett tag. När jag köpte min iBook kom inget kvitto, så jag påpekade detta. Det första dök då upp efter ett par tre veckor, det ursprungliga fick jag efter tre månader

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-17 14:58
Ursprungligen av Korsriddaren:

Du skall se att de dyker upp allihopa efter ett tag. När jag köpte min iBook kom inget kvitto, så jag påpekade detta. Det första dök då upp efter ett par tre veckor, det ursprungliga fick jag efter tre månader

d sant att kvittona brukar komma efter man påpekat men varför ska man behöva påpeka. Varför skickar de inte bara med kvittona vid leverans?

• Oregistrerad
  • 2006-02-17 16:08
Ursprungligen av Flip:

d sant att kvittona brukar komma efter man påpekat men varför ska man behöva påpeka. Varför skickar de inte bara med kvittona vid leverans?

Antagligen för att beställningarna kan komma från Holland, Irland, Asien... Men kvittona kommer väl från Apple's center på Irland? Svårt få ner det i en box från Kina då

• Medlem
  • 2006-02-17 20:52

Jag tror ni missuppfattat det hela. Självklart vill Apple inte lämna ut något kvitto. Dom säljer apparaten svart .

• Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-20 09:49
Ursprungligen av priscilla:

Antagligen för att beställningarna kan komma från Holland, Irland, Asien... Men kvittona kommer väl från Apple's center på Irland? Svårt få ner det i en box från Kina då

För ett företag som Apple har ju inga möjligheter att på elektronisk väg föra över ett dokument för utskrift från en plats till en annan?? Jag menar IT vad är det???

• Medlem
  • Lund
  • 2006-02-21 22:44

IT.....hmmm tror det handlar om en massa sladdar & teknik

Egentligen är kvitto inte nödvädndigt sålänge man inte måste redovisa produkten för något företag.
Alla iPods och burkar har ju serienummer, och alla serienummer ligger hos Apple. Eller det räcker
att du säger jag heter Sven Svensson och bor på Andra långgatan i Göteborg då säger dom...
Jaha, jo vi ser att du köpte en ipod i Juli av oss. Om den går sönder är det bara lämna in den i
närmaste Applestore, utan kvitto.

• Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-23 13:42

Nu har kvittot äntligen kommit, det tog bara 5 och en halv vecka mellan det att jag fick grejerna och att jag fick kvittot. (och ett antal telefon samtal)

gsandlund: Det var just för redovisningens skull som kvittot behövdes...

1
Bevaka tråden